Jakie relacje z otoczeniem ma Twoja organizacja?
Organizacje pozarządowe nie działają w próżni, ale w konkretnym, złożonym z wielu grup odbiorców, otoczeniu. Komunikowanie się z otoczeniem pozwala organizacji na informowanie o tym, co robi, poznawanie potrzeb otoczenia, zdobywanie wsparcia dla swoich działań, budowanie zaufania, a w efekcie na realizowanie misji i celów.
Analiza zarządzania relacjami z otoczeniem pozwala zobaczyć, czy i w jaki sposób organizacja buduje te relacje, jak komunikuje na zewnątrz to, co robi, czy i jakimi metodami zachęca różne grupy do włączania się w prowadzone przez nią działania.
Warto szczególnie zwrócić uwagę na kwestię świadomości i aktywności organizacji w zakresie nawiązywania i utrzymywania relacji z otoczeniem oraz na dopasowywanie wykorzystywanych narzędzi do sytuacji, odbiorców, prowadzonych działań.
Projekt „Samoregulacja kluczem do rozwoju!”, jest realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych
Źródło: Stowarzyszenie BORIS/Sieć SPLOT