Jak zarządzasz zespołem swojej organizacji?
W organizacjach pozarządowych szczególnie ważna jest umiejętność budowania zespołu pracowników. W zarządzaniu zespołem w organizacji kluczowe są dwie perspektywy: realizacji zadań oraz procesu grupowego dziejącego się pomiędzy pracownikami w zespole.
Powstaje pytanie jak znaleźć równowagę pomiędzy perspektywą realizacji zadań związaną z planowaniem, monitorowaniem, ewaluacją, a perspektywą związaną z budowaniem zespołu, dbania o morale i motywację ludzi?
Dodatkowo, praca w środowisku permanentnej zmiany i niestabilności finansowej, jaką jest praca w organizacji pozarządowej, powoduje, że w wielu organizacjach następuje rotacja pracowników, przychodzą i odchodzą wolontariusze. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Jak budować skutecznie działający zespół, który będzie chciał długofalowo ze sobą współpracować?
Dodatkowe informacje nt. zarządzania zespołem w organizacji będzie można znaleźć w publikacji na temat Narzędzia samooceny dostępnej również na tej stronie.
Oprac. Stow. BORIS i Sieć SPLOT, na podstawie tekstu Pawła Jordana „Zarządzanie zespołem w organizacji pozarządowej”, przygotowanego w ramach projektu „Samoregulacja kluczem do rozwoju!”, współfinansowanego ze środków Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.
Projekt „Samoregulacja kluczem do rozwoju!”, jest realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych
Źródło: Stowarzyszenie BORIS/Sieć SPLOT