Zakładając fanpage naszej organizacji, zastanawiamy się, co zrobić, aby korzystało z niego jak najwięcej osób. Oto kilka pomysłów, które pomogą zachęcić naszych użytkowników do działania.
Działając na swoim fanpage’u powinniśmy mieć przygotowaną strategię, odnoszącą się do działań naszej organizacji. Jednak często bywa tak, że w natłoku codziennych zajęć nie mamy po prostu czasu na przemyślane i rzetelne strategie. Dlatego przedstawiamy wam kilka pomysłów na posty, które zadziałają bez względu na to, czym się zajmujecie.
- Backstage.
Nie bez przyczyny jednym z najpopularniejszych programów stacji Discovery Channel jest ,,Jak to jest zrobione?”. Ludzie uwielbiają wiedzieć, jak wykonywane są poszczególne rzeczy, dlatego pozwól im zajrzeć do swojej organizacji. Publikuj posty ze zdjęciami z życia fundacji. Pokaż im, jak funkcjonujecie, jak wygląda praca nad projektami oraz z jakich osób składa się twój zespół. Takie działanie spowoduje skrócenie dystansy między organizacją a darczyńcą oraz większą swobodą w relacjach.
- Umieszczaj cytaty.
Ludzie mają słabość do sentencji. Lubią, jak z rana przeczytają myśl, dzięki której nabiorą energii na cały dzień. Dlatego przede wszystkim w porannych postach warto pokusić się o umieszczenie radosnego lub dającego do myślenia cytatu. Poskutkuje to lawiną kciuków w górę i udostępnień.
- Zadawaj pytania.
Prowokuj użytkowników do dyskusji. Zachęcaj do wyrażania swojej opinii, z naciskiem na tematy związane z twoją organizacją. Niech poczują, że mają realny wpływ na życie fundacji. Pokaż im, że jeśli sponsorują twoje działania to mogą w jakimś, nawet niewielkim stopniu, tworzyć organizację. Zapytaj np. jakie zdjęcie w tle chcieliby, żebyś umieścił na fanpage’u albo jakie tematy masz podejmować w najbliższym czasie na swojej stronie internetowej.
- Udostępniaj treści z innych kanałów.
Udostępnianie treści z innych kanałów związanych z tematyką twojej organizacji nie jest niczym złym. Pokazuje to, że jesteś na bieżąco i śledzisz trendy, jakie są na innych stronach.
- Treści od fanów.
Jeżeli nie masz pomysłu na posty, poproś swoich fanów, żeby sami Ci je przysłali. Np. zorganizuj konkurs na najśmieszniejsze zdjęcie psa i zapewnij użytkowników, że najlepsze opublikujesz. Jest to bardzo proste działanie, a może sprawić wiele frajdy tobie i twoim fanom.
- Nawiązuj do bieżących wydarzeń.
Najlepszy zasięg osiągają posty, które są aktualne. Im świeższa informacja, tym więcej osób ją przeczyta i na nią zareaguje. Dlatego nie czekaj z publikacją ciekawych informacji – rób to od razu.
Jeżeli nie masz pomysłu albo czasu na własną kampanię w social mediach, prezentowane pomysły powinny się idealnie sprawdzić. Pomogą ci one wejść w interakcje z fanami, a na platformach społecznościowych właśnie takie działanie się najbardziej ceni.
A jakich technik ty używasz na swoim fanpage’u? Podziel się nimi w komentarzach.
Źródło: technologie.ngo.pl