Content marketing napędza social media! Lecz ciągle jest wiele osób, które myślą, że polega on na tym, żeby umieszczać na Facebooku małe, słodkie kotki i to wystarczy, aby posypały się lajki oraz udostępnienia. A jeśli zaspamujemy naszą tablicę dużą ilością bezsensownej treści to użytkownicy wyczują, że nie zależy nam na stronie, którą prowadzimy.
Zobacz: Jak działa content marketing (cz.2)
Użytkownicy korzystający z mediów społecznościowych są teraz bardzo wymagający i żądają oni użytecznej treści, z której mogą coś wynieść. Nie nabierają się oni na byle jakie treści i zaśmiecanie tablicy, co skutkuje odlajkowaniem fanpage’a czy usunięciem naszej strony z ulubionych.
Oto kilka zasad jak działa content marketing:
Co to w ogóle jest?
Na początku, aby stosować tę formę reklamową musimy zrozumieć czym ona jest. Jest to tworzenie wartości dodanej do wizerunku naszej organizacji, a nie autoreklama. Musimy pamiętać, że wymaga on cierpliwości. Nie jest on dla osób, które lubią szybkie strzały, zdobywające dużą ilość odbiorców. Content marketing, aby zadziałał, wymaga czasu, ale jak już zacznie działać to może przynieść wspaniałe rezultaty.
Analiza
Przed rozpoczęciem działań musimy uważnie przeanalizować nasze wcześniejsze ruchy marketingowe i wyciągnąć z nich wnioski. Zobaczyć, co działało najlepiej, a co gorzej. Dzięki temu zobaczymy jaki potencjał ma nasza marka i w którą formę marketingową najlepiej uderzyć.
Wyznacz cele
Ważne jest to, aby były one ambitne, eleganckie, inteligentne a zarazem sprytne. Musimy również pamiętać, aby przyporządkować je do odpowiednich zachowań u odbiorców:
- poszukiwanie – np. większej ilości wizyt na stronie
- przyciąganie uwagi – co zrobić, aby użytkownik spędził więcej czasu na naszej witrynie
- ewangelizacja – jak sprawić, aby wracało do nas więcej osób
- decyzja o wsparciu – co zrobić, żeby więcej osób zdecydowało się pomóc fundacji
Content marketing musi się stać naszym celem
Gdy słyszymy o tej formie reklamowania, przed naszymi oczami od razu pojawiają się niesamowite grafiki, profesjonalne filmy reklamowe, e-booki… Jednak w tym przypadku musimy mierzyć siły na zamiary. Na początku zbudujmy na naszym blogu wierną społeczność odbiorców - to wystarczy, aby marketing zaczął działać.
Harmonogram działania
Musimy wiedzieć, że jedna osoba nie podoła wszystkim działaniom content marketingowym. W tym przypadku bardzo ważna jest współpraca z ludźmi z poszczególnych działów. Każdy pracownik organizacji zajmuje się różnymi sprawami, więc może on przekazać inną treść, która zainteresuje odbiorców. Jeśli chcemy stworzyć dobrą koncepcję reklamowania, to muszą w tym uczestniczyć osoby z różnych sfer fundacji.
To na razie koniec pierwszej części tekstu o content marketingu. Mamy nadzieję, że pomoże wam ona stworzyć ciekawą strategię reklamowania w sieci. Druga część już wkrótce.
Źródło: technologie.ngo.pl