W tym roku Fundacja Poza Schematami rozpoczęła drugą odsłonę projektu „Integracja Poza Schematami”, którego głównym celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu uczniów z niepełnosprawnością z klas 0-III z terenu Mazowsza. Zapraszamy nauczycieli nauczania początkowego do nieodpłatnego pobrania poradnika. (Zadanie współfinansowane ze środków PFRON będących w dyspozycji Samorządu Województwa Mazowieckiego).
Jest to poradnik dla nauczycieli pracujących w klasach 0-III szkół podstawowych. Publikacja została podzielona na trzy części. I część obejmuje wprowadzenie teoretyczne, w ramach którego nauczyciele mogą zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi prowadzenia skutecznych działań integracyjnych oraz realizacji zajęć o takim charakterze. II część zawiera scenariusze zajęć, których celem jest zintegrowanie uczniów niepełnosprawnych z pełnosprawnymi, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu uczniów niepełnosprawnych w środowisku szkolnym oraz uwrażliwienie obu grup uczniów (pełnosprawnych i niepełnosprawnych) na wzajemne potrzeby. III część zawierała karty pracy dla uczniów pomocne w trakcie realizowania zajęć lub do wykorzystania w formie zadania domowego (pracy indywidualnej dziecka przy asyście dorosłego).
Wydrukowaną wersję poradnika przekazano do publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych z terenu województwa mazowieckiego.
Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będących w dyspozycji Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Źródło: Fundacja Poza Schematami