Nadszedł kolejny tydzień, a wraz z nim kolejne opowieści od Moniki Czaplickiej. Tym razem nasza blogerka próbuje Was przekonać do odwagi – po prostu. Z jednej strony do sięgania po głębię i siłę opowieści, ich wnikliwości, a z drugiej do pojęcia siły płynącej z jednostek-inspiratorów.
Tytuł pierwszego wpisu Moniki - „Storytelling w NGO” właściwie wyjaśnia Wam całą ideę, jaką chce przybliżyć nasza blogerka. Każda z osób prowadzących działania w mediach społecznościowych doskonale zdaje sobie sprawę z jakimi przeszkodami spotykamy się kształtując przekazywane naszym fanom historie. Czasami do ujęcia sedna komunikatu wystarczy jego proste spuentowanie, dzięki czemu maksimum przekazu zostanie zawarte w minimalnej dawce słów. Jednak jak zauważa Monika, zresztą słusznie, nadanie historii pierwiastka autentyczności, oparcia jej na konkretnym, nierzadko chwytającym za serce przykładzie pozwoli nam na dotarcie do naprawdę szerokiego grona zainteresowanych.
Jak? Przekonacie się czytając opowieść Moniki.
Drugim tematem, jaki jest poruszany przez blogerkę jest intrygujące zwrócenie uwagi na inicjatorów akcji, pomysłodawców stojących za ideami. Jako przykład takiego działania nam w redakcji w tym momencie do głowy przychodzi osoba Człowieka Orkiestry – Jerzego Owsiaka, który nieprzerwanie od kilkunastu edycji dźwiga sukces Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Czaplicka przekonuje: „Media społecznościowe tworzą historię ludzi takich jak Ty i ja. I nie kipią od informacji o markach, korporacjach czy wielkich pieniądzach. Społeczności to rozmowy dwóch osób. Dlatego warto pamiętać, że wszystko zaczyna się od jednej niewielkiej rzeczy, a dopiero później staje się wielką akcją”.
Jeśli tylko macie ochotę sprawdzić co kryje się tą puentą, to koniecznie sięgnijcie do wpisu naszej blogerki!
Źródło: Technologie.ngo.pl