Grażyna Torbicka wspiera słabowidzące dzieci
Grażyna Torbicka – dziennikarka prezenterka i popularyzatorka ambitnego kina została ambasadorem kampanii „Zobacz świat oczami dziecka” Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. W ramach współpracy z „Tęczą”, nasza ambasadorka weźmie udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej, wspieranej działaniami w internecie oraz w mediach społecznościowych.
Jednym z elementów realizowanej przez Stowarzyszenie „Tęcza” kampanii społecznej jest spot, mający na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy dzieci niewidomych i słabowidzących, zwłaszcza tych ze złożoną niepełnosprawnością.
– Problemy niepełnosprawności wzroku są coraz bardziej powszechne, dotykają dużej grupy osób. Wiele dzieci niewidomych i słabowidzących ma również inne, dodatkowe niepełnosprawności. Wczesna diagnoza i właściwa terapia dają dziecku szansę na bardziej samodzielne, niezależne życie. Dzieci ze Stowarzyszenia „Tęcza”, często przez całe swoje życie, wymagają terapii i wsparcia specjalistów różnych dziedzin. Mam nadzieję, że mój udział w kampanii pozwoli zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy, z jakimi muszą codziennie się zmagać dzieci słabowidzące. To co wydaje się proste dla dzieci zdrowych, dla dzieci słabowidzących jest wielkim wyzwaniem. Rodzice dzieci z niepełnosprawnościami długo czekają na pierwszy uśmiech dziecka, pierwszy krok – to inny świat, którego my w swoim codziennym życiu nie dostrzegamy. Cieszę się, jeśli w jakikolwiek sposób będę mogła wesprzeć rodziców dzieci słabowidzących w ich codziennym trudzie – mówi Grażyna Torbicka.
Kampania powstała z potrzeby serca, w czasie kwarantanny. Cały zespół pracował nad kreacją online, każdy we własnym domu. Głos do spotu Grażyna Torbicka nagrywała w swoim domu. Wszystko zdalnie i z zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa.
– Udział Pani Grażyny Torbickiej w kampanii Stowarzyszenia „Tęcza” to ogromna radość. Czujemy się wyróżnieni, że Pani Grażyna zwróciła na nas uwagę i wspiera nas. Podczas naszego spotkania w Ośrodku dla dzieci i młodzieży Pani Grażyna miała okazję poznać naszych podopiecznych, uściskać wszystkich i spędzić z nami miło czas. To bardzo dużo znaczy dla naszych niewidomych oraz słabowidzących niepełnosprawnych podopiecznych oraz ich rodziców, którzy każdego dnia, pomimo wielu trudności jakie napotykają na swojej drodze, z optymizmem patrzą w przyszłość – powiedziała Anna Witarzewska, prezes Stowarzyszenia „Tęcza”.
Spot promujący kampanię w bezpośrednim przekazie zwraca uwagę na słabowidzące dzieci, podopiecznych Stowarzyszenia „Tęcza”, które bez systematycznego i specjalistycznego wsparcia terapeutów nie mają szansy rozwijać się, radzić sobie z codziennymi czynnościami, zwłaszcza te z dodatkowymi niepełnosprawnościami.
W trudnym czasie kwarantanny wszyscy jednoczymy się przede wszystkim online. Siedząc w domu przed komputerami potrafimy współdziałać i łączyć się jak nigdy, aby pomóc innym i samemu skorzystać z pomocy. A teraz pomóc mogą również wszyscy inni którzy zdecydują się wesprzeć Stowarzyszenie „Tęcza” choćby 1%. Mimo trudnych dni nie zapominajmy o innych.
– Bez wahania przyjęłam zaproszenie do kampanii społecznej „Zobacz świat oczami dziecka”, w tym szczególnym czasie w jakim się znaleźliśmy ważne jest, aby wspierać takie inicjatywy. Stowarzyszenie „Tęcza” niesie pomoc niewidomym i słabowidzącym dzieciom od 30 lat, cieszę się, że mogłam jeszcze przed epidemią, bliżej poznać podopiecznych, uściskać ich i zostać obdarowaną ich uśmiechem. Dzieci skradły moje serce. Podziwiam cały zespół terapeutów, którzy każdego dnia starają się pokonywać bariery i realizować marzenia dzieci. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej – dodaje Grażyna Torbicka.
Wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu, w tym obsługa produkcyjna oraz ambasadorka wzięli udział pro bono.
Za produkcję spotu oraz działania komunikacyjne wspierające kampanię zostały zaplanowane i zrealizowane przez Havas Warsaw, Havas Media, Havas PR Warsaw.
Kampanię będziemy mogli śledzić w internecie, w social mediach oraz na ekranach LED i nośnikach LCD w autobusach miejskich w Warszawie.