Gazeta Prawna przypomina, że pracodawcy przyjmujący do pracy osobę bezrobotną nie mają już obowiązku informować o tym fakcie urzędów.
Wcześniej taka informacja musiała dotrzeć do powiatowego urzędu pracy. Pracodawca uzyskiwał od nowozatrudnianego pracownika oświadczenie czy jest on zarejestrowany w PUP. Obowiązek zniknął z ustawy 1 lutego 2009 r., a pod koniec lipca opublikowano rozporządzenie dotyczące dokumentacji pracowniczej, uwzględniające m.in. zniesienie tego obowiązku (Dz.U.09.115.971). Teraz spoczywa on tylko na samym bezrobotnym.
więcej:
„Pracodawca nie musi informować urzędu pracy o zatrudnieniu bezrobotnego”, Anna Puszkarska, Gazeta Prawna (dodatek: Tygodnik Prawa Pracy i Ubezpieczeń), 13 sierpnia 2009 r.
Źródło: Gazeta Prawna 157/2009