Google walczy z adblockiem, Microsoft wycofuje się z autowłączania Recall - ICD News #4
Mozilla przez chwilę blokowała firefoksowe dodatki na prośbę Rosji, Google zaczyna blokować wtyczki blokujące skrypty śledzące, a Microsoft wycofuje się auto włączania funkcji Recall. Zapraszamy do lektury ICD News #4!
Przygotowaliśmy dla Was kolejne zestawienie ciekawych informacji i odnośników, wzbogacone o krótkie komentarze naszego zespołu. Zapraszamy do czytania i dzielenia się swoimi opiniami.
## Dział technologiczny### Mozilla zablokowała dodatki antycenzorskie na prośbę rosyjskiego rządu, ale szybko je przywróciła
https://theintercept.com/2024/06/12/mozilla-firefox-russia-censorship-blocked/
Mozilla, twórczyni przeglądarki internetowej Firefox, ogłosiła, że otrzymała od rosyjskiego rządu żądanie zablokowania dodatków umożliwiających omijanie cenzury.
### Microsoft już nie będzie wymuszać stosowania Recall
https://blogs.windows.com/windowsexperience/2024/06/07/update-on-the-recall-preview-feature-for-copilot-pcs/
Recall, wprowadzony przez Microsoft, miał być funkcją umożliwiającą komputerom Copilot+ PC lepsze wykorzystanie ich możliwości AI, polegającą na cyklicznym robieniu zrzutów ekranu podczas pracy i poddawaniu ich analizie. Na szczęście, Microsoft na swoim blogu ogłosił zmianę stanowiska po protestach użytkowników.
### Google wdraża ograniczenia dla wtyczek blokujących skrypty śledzące w Chrome
https://arstechnica.com/gadgets/2024/05/google-starts-deprecating-older-more-capable-chrome-extensions-next-week/
Zgodnie z zapowiedziami i pomimo sprzeciwu wielu użytkowników, Google wdraża Manifest V3 i wygasza wsparcie dla Manifest V2. „Manifest" to sposób, w jaki wtyczki do przeglądarek mogą prosić przeglądarkę o określone uprawnienia. Manifest V3 ma znacznie ograniczone możliwości blokowania reklam i skryptów śledzących. W internecie pojawiają się instrukcje, jak obejść to ograniczenie.
### Google testuje dodawanie reklam po stronie serwera
https://9to5google.com/2024/06/12/youtube-ad-injection/
YouTube eksperymentuje z nową metodą wstrzykiwania reklam po stronie serwera. Oznacza to, że reklamy mają być bezpośrednio dodawane do strumienia wideo, co przyszłości spowoduje, że będą one nieodróżnialne od oglądanego materiału wideo. W efekcie wtyczki takie jak SponsorBlock czy uBlock Origin przestaną działać.
### Microsoft silniej wymusza zakładanie konta online, aby korzystać z Windowsa 11
https://www.pcworld.com/article/2354686/microsoft-blocks-windows-11-workaround-local-accounts.html
Po najnowszych zmianach w Windows 11 nie działają już niektóre sposoby na zalogowanie się do Windowsa bez podania systemowi adresu email powiązanego z kontem Microsoft.
To tylko część newsów, jakie przygotowaliśmy na ten tydzień. Całość zestawienia dostępna za darmo i bez reklam pod https://www.internet-czas-dzialac.pl/icd-news-4/. Zapraszamy do czytania!