Google od 1 stycznia 2018 podnosi pułap stawki za kliknięcie w kampaniach Ad Grants
Od 1 stycznia Google podnosi pułap stawki wynoszący $2.00 USD przy korzystaniu z licytacji mającej maksymalizować liczbę konwersji. To ważna zmiana dla wszystkich uczestników Grantu, prowadzących między innymi kampanie pozyskiwania darowizn 1%.
Konfiguracja śledzenia konwersji
Czym są konwersje? Konwersje to wartościowe aktywności klientów, np. zakupy w witrynie, połączenia telefoniczne, pobrania aplikacji, subskrypcje biuletynu, pobranie programu PIT czy druków PIT lub rozliczenie PIT online.
Konwersje mogą mieć miejsce na witrynie, w telefonie lub aplikacji mobilnej. Dla uproszczenia przyjmijmy, że chodzi nam o konwersję mającą miejsce na witrynie organizacji korzystającej z Ad Grants.
Jak organizacja może upewnić się, że śledzi wartościowe zachowania osób odwiedzających jej witrynę?
Potrzebny jest dostęp do konta AdWords oraz możliwość edycji kodu witryny. Na koncie AdWords należy określić działanie powodujące konwersję; min. wybrać nazwę konwersji i kategorię np. „sprzedaż”, „oglądnięcie kluczowej podstrony”. Możemy także przypisać konwersji wartość pieniężną. Pod koniec procesu konfiguracji otrzymamy fragment kodu, czyli „tag”.
Aby skończyć konfigurację śledzenia konwersji, należy umieścić tag konwersji w swojej witrynie. Więcej informacji na temat konfigurowania konwersji znajdą Państwo na stronie
Jeżeli organizacja używa Google Analytics i połączy je z kontem reklamowym Adwords może skonfigurować cele w Analytics a następnie używać ich jako konwersji w Google AdWords.
Jak działa ustalanie stawek pod kątem maksymalizacji liczby konwersji?
Jeżeli zostanie wybrana ta opcja, AdWords automatycznie ustali stawki tak, aby pomóc kampanii uzyskać jak najwięcej konwersji dla kampanii w ramach określonego budżetu. W tym celu AdWords będzie min. analizować dane historyczne i informacje z bieżącej aukcji.
Warto zauważyć, że Google zaktualizowało też inne zasady dotyczące Google Ad Grants:
- Warunki korzystania z programu Google Ad Grants
- Zasady dotyczące kampanie odzwierciedlających misję organizacji
- Zasady dotyczące witryny i promowanie witryn
- Zasady aktywnego zarządzania kontem
- Starsza wersja zasad programu GrantsPro przestaje obowiązywać
Podsumowując: zmiana w maksymalnej licytowanej stawce w AdWords stwarza szansę dla uczestników Grantu na prowadzenie skuteczniejszych kampanii. Jednocześnie zmiany te po raz kolejny uwidaczniają konieczność inwestowania uczestników Grantu w wiedzę i ciągłe podnoszenie umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi reklamowych Google. Organizacje, które będą w stanie profesjonalnie zarządzać swoimi kampaniami, śledzić ich wydajność, mają szansę na zyskanie przewagi w gorącym okresie pozyskiwania darowizn 1% ale także w dłuższej perspektywie.
Źródło: Berry Fish