Dzięki Google Ad Grants organizacje, które spełniają określone kryteria mogą otrzymać miesięcznie 10 000 USD na reklamy w AdWords i tym samym promować swoją działalność za pomocą reklam wyświetlanych na górze wyników wyszukiwania Google.
Potencjalny roczny budżet na reklamę w Googlu dla NGO wynosi więc 120 000 USD. Korzystając z tych pieniędzy organizacje non-profit mogą zdobyć darczyńców, znaleźć wolontariuszy, jak również dotrzeć do swoich odbiorców. Wydaje się to zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe? Ale tak właśnie jest i wiele organizacji non-profit już z tego programu korzysta.
Czym jest program Google AdWords Grants?
Organizacje, które spełniają odpowiednie kryteria, mogą otrzymać od Google 10 000 USD miesięcznie na darmową reklamę w AdWords. Istnieją jednak pewne błędne przekonania związane z tym programem, które warto sprostować:
- Kwota dotacji wynosi 10 000 USD miesięcznie, nie rocznie (rocznie jest to kwota w wysokości 120 000 USD);
- Dotacja nie ma określonego terminu, po upłynięciu którego się kończy;
- Organizacja otrzymuje kredyt względem AdWords, a nie 10 000 USD w gotówce.
Jak to działa?
Czemu warto z tego skorzystać?
Kiedy można skorzystać z Google AdWords Grants?
Zazwyczaj organizacje non-profit wykorzystują Google AdWords do:
- zwiększenia świadomości;
- zebrania środków finansowych;
- zwiększenia listy mailingowej;
- zwiększenia liczby uczestników wydarzeń;
- sprzedaży dóbr lub świadczenia usług.
Jak się o to ubiegać?
- Zarejestruj się na stronie TechSoup Polska.
- Zarejestruj się na stronie Google dla Organizacji Non-profit (G4NP).
- Po zakwalifikowaniu do G4NP stwórz konto AdWords.
- Gdy będziesz miał już konto AdWrods, zapisz się do programu AdGrants.
- Zanim Twoje konto AdGrants zostanie uaktywnione, Google zweryfikuje, czy wszystko odpowiednio przygotowałeś, czy przestrzegasz zasad programu, i czy ogólnie rzecz biorąc wiesz, co robisz (aby upewnić się, że konto nie zostało utworzone jako spam).
O czym należy pamiętać?
Aby pozostać w programie należy stale przestrzegać warunków określonych przez Google (w przeciwnym razie Google może wykluczyć organizację z programu):
- Aktywnie zarządzać swoim kontem, tj. co najmniej raz na 90 dni wprowadzić pewne zmiany;
- Simon poleca częstsze wprowadzanie zmian (idealnym wyjściem byłoby robienie tego co miesiąc).
- Program jest połączony tylko z tą domenę, z której się zarejestrowałeś;
- W przypadku sprzedaży produktów/świadczenia usług 100% przychodów musi zostać przeznaczone na rzecz organizacji. Nie dopuszcza się marketingu połączonego, gdzie część zysków zostaje przekazana innej spółce.
- Nie należy reklamować produktów finansowych (np. kredytów hipotecznych lub kart kredytowych), lub też ubiegać się o dotację na samochody/łodzie/nieruchomości;
- Reklam AdSense nie można wykorzystać na swojej stronie
- Google AdSense to darmowa usługa, która umożliwia wydawcy strony internetowej zarabianie pieniędzy poprzez umieszczanie na swoich stronach odpowiednio dopasowane reklamy Google.
Źródło: TechSoup Polska