Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca z nową odsłoną kampanii „Zależy mi”
Nowa odsłona kampanii to kontynuacja działań, jakie Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca rozpoczął pod hasłem „Zależy mi” w ubiegłym roku, w okresie trwania kampanii 1,5% i kontynuował latem 2023 roku. Celem kampanii „Zależy mi” jest zachęcanie do wspierania poprzez Fundusz Obywatelski działań organizacji społecznych oraz aktywistek i aktywistów, którzy biorą sprawy w swoje ręce i próbują zmieniać Polskę na lepsze.
Przez sześć lat działalności Fundusz Obywatelski dofinansował ponad 250 inicjatyw obywatelskich dla demokracji ze środków pozyskanych z odpisu 1,5% podatku oraz darowizn.
W aktualnie trwającą odsłonę kampanii ponownie zaangażowały się osoby sprawujące niegdyś funkcje w najważniejszych urzędach konstytucyjnych w kraju – a dziś zasiadające w Kapitule Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca, jak prof. Ewa Łętowska, prof. Adam Strzembosz czy dr Hanna Machińska. W spotach pojawia się także Adam Zieliński „Łona”, raper i prawnik – a ostatnio także laureat pierwszego w historii Paszportu Czytelników Tygodnika „Polityka”.
„Polska jest zbyt ważna, aby zostawiać ją tylko politykom. Wspieraj aktywistki i aktywistów, którzy troszczą się o wspólne sprawy i patrzą władzy na ręce, bo to od nas zależy, w jakiej Polsce będziemy żyć” – słyszymy w filmach kampanii. Zobaczyć w nich można również aktywistów, osoby reprezentujące organizacje społeczne wspierane przez Fundusz Obywatelski, m.in.: Zofię Lutkiewicz, prezeskę Fundacji Odpowiedzialna Polityka, Marinę Hulię (Dzieci z Dworca Brześć) i Natalię Wrocławską (Stowarzyszenie BoMiasto).
„W ciągu sześciu lat działalności przekazaliśmy ponad 3 mln zł dla 250 inicjatyw społecznych, które broniły praworządności i zmieniały Polskę na bardziej obywatelską, przyjazną i otwartą. Przed nami są kolejne wybory: samorządowe i europejskie. Fundusz Obywatelski będzie w dalszym ciągu wspierał inicjatywy edukacyjne i profrekwencyjne. Demokracja nigdy i nikomu nie jest dana raz na zawsze, dlatego potrzebujemy budować jeszcze silniejsze społeczeństwo obywatelskie: inwestując w edukację obywatelską, mobilizując obywatelki i obywateli do działania i brania odpowiedzialności za ważne dla nas wszystkich sprawy, takie jak np. kontrola lokalnych władz czy ochrona środowiska. Będziemy też szukać sposobów, by rozwijać zapał i zaangażowanie osób młodych. Aktywiści i aktywistki nadal potrzebują niezależnego finansowania, aby móc skutecznie działać i wykonywać swoją pracę” – mówi Julia Brykczyńska, dyrektorka Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.
„Zależało nam, by w ramach kampanii oddać głos aktywistom i organizacjom społecznym, wspieranym przez Fundusz – bo to przecież ich praca przekonuje codziennie naszych darczyńców do tego, że warto wspierać aktywność obywatelską. Przyglądamy się wyzwaniom, z jakimi obecnie mierzą się organizacje społeczne i aktywiści. Po święcie demokracji, które zawdzięczamy najwyższej w historii frekwencji wyborczej 15 X, praca Funduszu Obywatelskiego i wspieranych za jego pośrednictwem organizacji oraz aktywistów się nie kończy. Będziemy nadal patrzeć władzy na ręce i starać się, by rządzący brali pod uwagę głos obywateli i obywatelek” – mówi Monika Zagórska, koordynatorka ds. komunikacji zewnętrznej w Funduszu Obywatelskim im. Henryka Wujca.
Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca jest organizacją finansującą niezależne inicjatywy społeczne ze środków pozyskanych od obywateli i obywatelek. To najzdrowsza, obywatelska dieta, dzięki której działania organizacji pozarządowych i aktywistów mogą pozostać w pełni niezależne. Tylko w 2023 roku Fundusz Obywatelski dofinansował 60 niezależnych inicjatyw społecznych, w których uczestniczyło 40 tys. osób, w tym m.in. wsparł 9 kampanii profrekwencyjnych w wyborach parlamentarnych, które dotarły do ponad 4 mln osób, realizację 90 przystanków projektu Tour de Konstytucja, inicjatywy w obronie niezależnych mediów, uchodźcze czy na rzecz ochrony lasów. Dzięki tym ostatnim lokalny aktywista uratował 2k ha lasów przed wycinką w okolicy Iwanicza-Zdroju i Rymanowa-Zdroju.
Działania w ramach kampanii „Zależy mi” będą widoczne w telewizji, radiu, prasie i kanałach digitalowych. W ramach kampanii wykorzystanie zostanie wachlarz formatów reklamowych. Zaplanowano także działania w Google Ads skupiające się głównie na searchu. Za komunikację nowej odsłony kampanii we współpracy z Fundacją dla Polski, prowadzącą Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca, odpowiada agencja Clos Brothers (koncepcja kreatywna & digital). Filmy zrealizował reżyser Filip Luft (Airy Movies).
Więcej informacji nt. kampanii i inicjatyw wspieranych przez Fundusz Obywatelski na stronie: funduszobywatelski.pl/1_5procent
O Funduszu Obywatelskim im. Henryka Wujca
Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca jest jedynym funduszem w Polsce, który działa w oparciu o środki pozyskane wyłącznie od obywateli i obywatelek. Finansuje wartościowe inicjatywy obywatelskie i pomaga rozwijać działania podejmowane przez lokalne aktywistki i aktywistów oraz organizacje społeczne. Działa zwinnie i mądrze na rzecz fajniejszej, lepszej, bardziej obywatelskiej Polski. Wspiera tych, którzy bronią praw obywatelskich i patrzą władzy na ręce.
Znajdź nas na: funduszobywatelski.pl facebook.com/FunduszObywatelski instagram.com/fundusz_obywatelski
Źródło: Fundacja dla Polski