Naszą MISJĄ jest wspieranie osób senioralnych w rozwoju i świadomym uczestnictwie w kulturze cyfrowej oraz życiu społecznym w świecie zmieniających się technologii.
Fundacja Pro Cultura ma 21 lat, ale cały czas stara się iść z duchem czasu i odpowiadać na realne potrzeby. W 2017 roku podjęliśmy się nowego dla nas wyzwania, jakim był rozwój kompetencji cyfrowych i medialnych, zarówno wśród dzieci i młodzieży, jak i osób dorosłych. Była to znacząca zmiana w profilu działalności fundacji.
W dużym uproszczeniu: od kultury bardziej tradycyjnej i badań nad nią – do szeroko rozumianej kultury cyfrowej. Teraz przyszedł czas na kolejne zmiany, o których tak mówi prezeska fundacji, Magdalena Janczewska: „Po ponad 7 latach odświeżyliśmy naszą misję i wizję. Postanowiliśmy, że w centrum naszych działań znajdą się osoby senioralne, którym chcemy przybliżać i oswajać coraz powszechniejszą, cyfrową rzeczywistość – czyli „włączać ich cyfrowo”. Cieszymy się, że możemy być dla nich wsparciem w rozwoju i dbać o to, by nie byli wykluczeni ze świata rozwijających się technologii. Mam nadzieję, że nasze nowe logo dobrze oddaje obecnego ducha naszej organizacji”.
Działania te możliwe są dzięki projektowi „Fundacja Pro Cultura 3.0 – na 20-lecie”, sfinansowanego ze środków @Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach #PROO (Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030)
Źródło: Fundacja Pro Cultura