Fundacja ING Dzieciom kończy 30 lat. Z tej okazji dzieci zmieniają nam logo
W tworzeniu naszego logo zaufaliśmy dzieciom, oddając im tak ważną dla każdej organizacji przestrzeń, bo w Fundacji ING Dzieciom to właśnie dzieci są najważniejsze. Logo raz na jakiś czas będziemy zmieniać, pokazując dynamikę naszych działań.
Główną wartością, którą kierujemy się w Fundacji ING Dzieciom jest dobro dzieci, dbałość o ich godność i podmiotowość. Zapraszając dzieci do naszych działań, dbamy o to, aby ich opinie i pomysły zawsze zostały usłyszane przez dorosłych. Dlatego i nauczycieli, i wolontariuszy zachęcamy do zaufania dzieciom i wspólnego planowania projektów, wsłuchania się w głos młodych i korzystania z ich kreatywności. W ten sposób budujemy w dzieciach poczucie własnej wartości i sprawczości. Ten model działania daje także nam poczucie, że nasze programy trafiają naprawdę w potrzeby dzieci, a jeśli to się nie uda, dzieci powiedzą nam o tym. Jesteśmy gotowi do zmian. Ważne, aby podążać za dziećmi.
Zgodnie z tą myślą z okazji 30-lecia postanowiliśmy, by nasze logo stało się wyrazem idei zawartej w naszej nazwie i urzeczywistnionej w naszych działaniach. Fundacja ING Dzieciom oddaje dziś przestrzeń swojego znaku firmowego właśnie dzieciom, nie symbolicznie, ale naprawdę zapraszamy dzieci do tworzenia, polegając na ich kreatywności i ufając ich pomysłom. Dzieci, które były na Turnusie Uśmiechu lub z którymi współpracują lokalni wolontariusze ING, mogą za pomocą kilku ruchów pędzla zaproponować znak dla fundacji. Nową koncepcję logo stworzyliśmy z projektantem Jakubem de Barbaro, który wraz z dziećmi z trzech domów dziecka w Golance Dolnej, Wojsławicach i Wrocławiu, przeprowadził warsztaty, na których młodzi ludzie malowali to, z czym im się kojarzy nasza fundacja. Ich prace użyjemy w naszym logo, na wizytówkach czy papierze firmowym oraz prezentujemy w galerii na stronie internetowej fundacji.
W tworzeniu logo Fundacji ING Dzieciom zaufaliśmy dzieciom, oddając im tak ważną dla każdej organizacji przestrzeń, bo w naszej fundacji to właśnie dzieci są najważniejsze. Ale pragnąc też zaakcentować sposób, w jaki działamy, zdecydowaliśmy że nasze logo będzie się zmieniać. Tak jak analizujemy nasze programy, reagujemy na zmieniającą się rzeczywistość, tak też raz na jakiś czas zmienimy grafikę w naszym logo. W ten sposób chcemy pokazać nasz dynamiczny charakter, otwartość na nowe zjawiska, pomysły i możliwości. Mamy 30 lat i wciąż się zmieniamy, ale pewne elementy pozostają stałe. A zatem typografia logotypu będzie niezmienna, tak jak nie zmieniamy naszej misji i nazwy.
Fundacja została powołana w 1991 roku przez Bank Śląski. Fundacja Banku Śląskiego zajmowała się kształceniem w zakresie ekonomii i bankowości komercyjnej oraz edukacją przedsiębiorczości. W 2005 roku zmieniliśmy nazwę na Fundacja ING Dzieciom i skoncentrowaliśmy się na wyrównywaniu szans życiowych dzieci i młodzieży, wspierając ich rozwój, edukację i samodzielność. Działamy we współpracy z wolontariuszami – pracownikami ING, którzy w całej Polsce prowadzą różnorodne zajęcia dla dzieci, zależnie od ich potrzeb i zainteresowań. Serce Fundacji ING Dzieciom bije w Wiśle, gdzie na Turnusach Uśmiechu gościmy rocznie około 1000 osób. Naszą misję realizujemy poprzez autorskie programy, współpracując z organizacjami społecznymi, szkołami i różnymi placówkami dla dzieci.
Zapraszamy do śledzenia naszych działań i naszego logo.
www.ingdzieciom.pl
https://www.linkedin.com/company/fundacja-ing-dzieciom
https://www.facebook.com/FundacjaINGDzieciom
https://www.instagram.com/fundacjaingdzieciom
Źródło: Fundacja ING Dzieciom