Fundacja Grand Press ogłasza nominowanych w pierwszej edycji konkursu Grand ESG [patronat ngo.pl]
Konkurs, konferencja i gala Grand ESG zostały powołane dla nagradzania najlepszych praktyk z zakresu ESG, mądre i odpowiedzialne ich komunikowanie oraz docenianie liderów, którzy aktywnie wspierają zrównoważony rozwój społeczeństw, środowiska, biznesu i otoczenia.
Na konkurs można było zgłosić najlepsze wdrożenie ESG i/lub najlepszą komunikację wdrożenia ESG. Nad każdą grupą obradowało oddzielne, 20-osobowe jury, którym przewodniczą: dla wdrożeń Mirella Panek-Owsiańska ekspertka CSR/ESG i zarządzania różnorodnością; dla komunikacji Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji Jet Line.
W kategorii Najlepsze Wdrożenie ESG nominowane zostały następujące projekty (w kolejności alfabetycznej):
– „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas „Cichowlas Polskie Warzywa”
Współzgłaszający: Catchers
– „Elektroniczny System Medycyny Szkolnej”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja Medicover
– „Emitel: działania na rzecz poprawy efektywności energetycznej spółki i ochrony środowiska realizowane przez Integratora infrastruktury przyszłości”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: Emitel
– „Glovo x Bank Żywności SOS – technologia w walce z marnowaniem jedzenia”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: Glovo Polska
– „Green Media Product”
Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketing
Zgłaszający: Ringier Axel Springer Polska
– „Innowacyjny model współpracy z KLIM – wsparcie rolnictwa regeneratywnego”
Sektor finansowy i ubezpieczeniowy
Zgłaszający: BNP Paribas Bank Polska
– „Nowa kotłownia biomasowa w fabryce VELUX w Gnieźnie”
Sektor budowlany
Zgłaszający: VELUX Polska
– „OBIEG – punkty ESG dla firm, wsparcie dla organizacji społecznych”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja BRDA
– „Obliczanie emisyjności produkcji za pomocą kalkulatora śladu węglowego w Papaya Films”
Sektor rozrywki, kultury, mediów i marketingu
Zgłaszający: Papaya Films
– „Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji
– „Otwórz Swoje Ż w Grupie Żywiec”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Grupa Żywiec
– „Program Sprawny staż”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób z niepełnosprawnościami Integralia
– „Sieć Pokoleń od T-Mobile: Cyfrowa integracja seniorów”
Sektor technologiczny i telekomunikacyjny ICT
Zgłaszający: T-Mobile Polska
Współzgłaszający: 24/7Communication
– „W kierunku ZERA”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Carlsberg Polska
W kategorii Najlepsza komunikacja wdrożeń ESG nominowane zostały następujące projekty (w kolejności alfabetycznej):
– „#REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego”
Sektor handlowy
Zgłaszający: Jędrzej Cichowlas „Cichowlas Polskie Warzywa”
Współzgłaszającv: Catchers
– „#rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska”
Sektor produkcji przemysłowej – lekkiej, innej niż FMCG oraz ciężkiej
Zgłaszający: „ALPLA” Opakowania z tworzyw sztucznych
Współzgłaszającv: Catchers
– „Kampania społeczna »Dom zaczyna się od serca«”
Sektor handlowy
Zgłaszający: PEPCO Poland
Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group
– „Logistyka dla gospodarki obiegu zamkniętego”
Sektor logistyczny i transportowy
Zgłaszający: DB Schenker
Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group
– „MAMY czas na zdrowie, czyli jak zmienić podejście pracujących mam do swojej choroby”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Haleon Poland
Współzgłaszający: Weber Shandwick, 45PR, Fundacja Share The Care
– „Wybory bez picu – Obywatelska Kontrola Wyborów Komitetu Obrony Demokracji”
Sektor społeczny NGO
Zgłaszający: Komitet Obrony Demokracji
Współzgłaszający: Komunikacja Plus Group, Must Be Loud
– „Ptaszek Staszek ćwierka o ESG”
Sektor produkcji masowych dóbr konsumpcyjnych FMCG
Zgłaszający: Carlsberg Polska
– Wear Your Story – druga edycja kampanii edukacyjnej »Dbaj o Ubranie«”
Sektor handlowy
Zgłaszający: LPP
Współzgłaszający: Lighthouse
– „Zdrowe Miasta”
Sektor medyczny i farmaceutyczny
Zgłaszający: Grupa Lux Med
24 marca ruszyła sprzedaż biletów na konferencję i galę Grand ESG. Całodniowe wydarzenie odbędzie się 9 maja 2025 roku w SGH w Warszawie.
Szczegóły na GrandESG.pl.
Organizator: Fundacja Grand Press
Partner merytoryczny i inicjujący konkursu: Garden of Words Group
Patronat honorowy nad konferencją: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Mecenas konferencji: ORLEN
Partner konferencji: Pepsico
Patroni instytucjonalni: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Związek Firm Public Relations
Patroni medialni: Polskie Radio, PAP, „Tygodnik Powszechny”, „Forbes”, ngo.pl, PRoto, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ESG Trends, oesg.pl, RaportCSR.pl, esg.pl
Źródło: Fundacja Grand Press