Fundacja Avalon wyłoniła agencję do realizacji kampanii społecznej “Niepełnosprawny, czyli jaki”
Fundacja Avalon, jedna z największych organizacji w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, ogłasza wynik konkursu na agencję współpracującą przy kolejnej swojej kampanii społecznej planowanej na koniec tego roku. Kampania zrealizowana zostanie wspólnie z Agencją Nie Do Ogarnięcia (ANDO).
W konkursie wzięło udział 8 agencji, z których niektóre przygotowały kilka linii kreatywnych. Z tego względu termin wyboru agencji został przedłużony i zakończył się 16 kwietnia. Wyłoniona w ramach otwartego zapytania ofertowego agencja ANDO będzie odpowiedzialna za opracowanie strategii kreatywnej oraz realizację kampanii, której celem jest zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnościami. Ogólnopolska kampania społeczna zakłada emisję spotów reklamowych emitowanych w TV, radiu, Internecie i na nośnikach zewnętrznych. Podczas trwania całej akcji Fundacja Avalon wraz z agencją będzie prowadzić szerokie działania w mediach społecznościowych, PR-owe oraz nawiąże współprace z twórcami internetowymi.
Kampania jako kolejny krok do zmiany społecznej
Kampania jako kontynuacja poprzednich kampanii Fundacji Avalon, ma rozwinąć ideę tzw. problemu zero, czyli niezauważalności OzN w świadomości społecznej w innych jak opartych na stereotypowych wyobrażeniach. Wciąż pokutuje wizerunek ofiar bądź super herosów, ale także osób roszczeniowych, słabych, nieaktywnych.
Osoby z niepełnosprawnościami pozbawiane są w ten sposób prawa do własnej, indywidualnej osobowości, podczas gdy osoby bez niepełnosprawności mają prawo do pełnej palety zarówno postaw jak i emocji. Fundacja Avalon poprzez kampanię chce pokazać i udowodnić, że jako społeczeństwo nie mamy prawa nakładać na OzN obowiązku przyjmowania jakichkolwiek ról społecznych przez nie.
"Do konkursu przystąpiło 8 agencji. Niektóre zgłoszenia zawierały więcej niż jedną linię kreatywną. Zadaniem Komisji było dokładne przeanalizowanie proponowanych rozwiązań nie tylko na poziomie idei, ale też w zakresie komunikacji, propozycji współprac czy media planu. Niestety nie wszystkie zgłoszenia były kompletne, niektóre prezentacje nie były też przygotowane zgodnie z zasadami dostępności cyfrowej. Dokonaliśmy wyboru i kampania wystartuje we wrześniu. Dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON, po raz kolejny będziemy mogli wywierać wpływ na społeczeństwo w imię budowy wspólnoty opartej na różnorodności i wzajemnym szacunku. Będziemy zmieniać postrzeganie osób z niepełnosprawnościami, obalać stereotypy oraz działać na rzecz zmniejszenia dyskryminacji OzN na wielu płaszczyznach" - komentuje Helena Szczuka – Kalensky, kierowniczka działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon.
Kampania społeczna “Niepełnosprawny, czyli jaki” potrwa od września do grudnia 2025. Kampania współfinansowana jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.