Tegoroczna, już 15. Międzynarodowa Konferencja Fundraisingu, zorganizowana przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu (PSF), zgromadziła ponad 80 osób. Była wspaniałą okazją, by przez kilka godzin wymieniać się doświadczeniem, inspirować siebie nawzajem i słuchać ciekawych wystąpień.
Warszawa, budynki Norblina, siedziba Allegro — w tych nowoczesnych przestrzeniach Marek Zywert, współzałożyciel serwisu FaniMani, poprowadził spotkanie hybrydowe na temat możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji do wspierania organizacji społecznych. Chat GPT oraz generowanie obrazów lub dźwięków to tematy, które najbardziej interesowały uczestników. Marek przez godzinę pokazywał przykłady konkretnych narzędzi, które stanowią realne wsparcie, a nawet stają się “wirtualnym wolontariuszem” w organizacji.
Genialne spotkanie oraz rozmowa z Olgą Fiedorowicz ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Prelegentka pokazywała na konkretnych przykładach, jak dotrzeć do nowych darczyńców, ale również jak zaprosić do współpracy nowe osoby czy firmy. Kropla drąży skałę, dlatego cierpliwość, powtarzalność działań oraz wewnętrzna determinacja są ważne, aby organizacja społeczna miała więcej środków finansowych na swoją działalność.
Tomasz Chołast (zrzutka.pl) oraz Maciej Marculanis (Stowarzyszenie Czysta Polska) na przykładzie Wielkiej Wyprawy Maluchów pokazali, jak w nowoczesny sposób zbierać środki finansowe na potrzeby akcji czy misji statutowej swojej organizacji, i jak organizować akcje, które odbijają się szerokim echem w świecie mediów społecznościowych i tradycyjnych. Opowiadali o crowdfundingu, czyli popularnych w Polsce zbiórkach, w ramach których szerokie grono osób utożsamiających się z akcją podaje dalej informację o możliwości wspierania danej sprawy, przede wszystkim za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Agata Wiencis (Fundacja Compassion in World Farming Polska) opowiadała o tym, jak sprawić, aby zwiększyć o 41% przychód organizacji społecznej, nawet nie wychodząc z domu. Mówiła o sile mediów społecznościowych, udostępnianiu treści czy narzędziach, które mogą pomóc w pozyskiwaniu nowych polubień lub innych reakcji.
Fundacja FaniMani z prezesem Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu — Robertem Kawałko. Mówi się o nim “ojciec-założyciel fundraisingu w Polsce”. Działa, aby szerzyć ideę relacji z darczyńcami indywidualnymi i korporacyjnymi. Jak sam mówi, stara się, aby zawód fundraisera był coraz bardziej dostępny w naszym kraju, i żeby o fundacjach czy stowarzyszeniach mówiło się jako o dobrze działającej strukturze, która pomaga innym, ale również sama dla swoich pracowników czy wolontariuszy jest dużym wsparciem i atutem. Od wielu lat łączy biznes z pomaganiem oraz ludzi z organizacjami społecznymi.
Fundacja FaniMani została członkiem instytucjonalnym PSF - zdjęcie przedstawia oficjalne wręczenie certyfikatu informującego o tym fakcie. Obecnie w PSF jest tylko dwóch członków z Polski: to Fundacja FaniMani oraz serwis Zrzutka.pl. Przed nami wielka misja! Chcemy szerzyć informację o zawodzie fundraisera: bo dzięki dobremu fundraiserowi organizacja społeczna może pomóc sobie, swojej misji oraz podopiecznym czy projektom. Fundraiser pozyskuje środki finansowe, utrzymuje kontakty z darczyńcami i dba o wizerunek swojej organizacji. W Wielkiej Brytanii zawód fundraisera jest powszechnie znany i szanowany: wraz z PSF oraz Zrzutka.pl będziemy dążyć do tego, aby w Polsce również tak było.
https://www.facebook.com/100063690724456/videos/719045950109715
Z Agnieszką Dąbrowską z Fundacji Mętlik w głowie zrobiliśmy sobie nie tylko sesję foto! Uczestniczyliśmy również w jej prezentacji o sile komunikacji i współpracy z mediami. Agnieszka mówiła o tym, że każda organizacja może wysłać informację prasową do mediów. Każda organizacja ma swoją niepowtarzalną misję oraz wartości, którymi może się pochwalić i które może pokazać światu. Ważne, aby zdawała sobie z tego sprawę! Agnieszka zaprezentowała nam na przykładzie swojej organizacji, jak, wykorzystując swoją sieć kontaktów, dotrzeć do świata mediów. Pokazała, że czasem dobra akcja może zostać świetnie odebrana i zrobić promocję dla NGO za… równe 0 zł.
Jesteśmy wdzięczni za możliwość uczestnictwa w konferencji. Spotkaliśmy wielu przyjaciół i znajomych z organizacji zarejestrowanych w serwisie FaniMani.pl. Pokazywaliśmy, jak działa serwis oraz jakie możliwości daje organizacjom społecznym. Zapraszaliśmy na stronę www oraz media społecznościowe FaniMani, bo bezpłatne narzędzia dla NGO są na wyciągnięcie ręki! Był to cudownie spędzony czas.
Partnerem strategicznym konferencji była firma Allegro.
Znamy termin kolejnej konferencji: 20-22.11.2024 roku. Oczywiście będziemy. ;)