Kto z nas nie miał kiedyś wątpliwości „czy jest sens prowadzić tę stronę organizacji na Facebooku”? Pytanie jest oczywiście zasadne, bo pojawiły się inne media społecznościowe i część Waszych fanów jest dzisiaj nie tylko na Facebooku, ale jak podaje blog Invoca – w kwietniu Facebook miał 2,99 miliarda aktywnych użytkowników, a średnio każdy z nich sięga do Facebooka osiem razy dziennie.
Dlatego obecnie „opłaca się” po prostu publikować częściej, aby przebić się między reklamami i postami innych użytkowników – wprost do serc Waszych darczyńców. Publikować częściej – łatwo powiedzieć, a trudniej zrobić, bo kto i kiedy ma znaleźć na to czas?
Przyśpiesz z terminarzem
Rozwiązaniem na brak czasu, może być… znalezienie czasu. Brzmi jak paradoks, ale by regularnie istnieć w mediach społecznościowych masz w zasadzie dwa rozwiązania – albo codziennie poświęcasz na to kilka, kilkanaście minut – albo raz w miesiącu siadasz na godzinę czy dwie i ustawiasz publikacje na cały miesiąc do przodu. Mity o tym, że planowane posty mają mniejsze zasięgi, można wsadzić między bajki. Liczy się jakość, dzień i godzina publikacji.
Korzystanie z terminarza ma jeszcze dodatkową zaletę – pozwoli spojrzeć wstecz i przeanalizować, jakie posty były wcześniej, jakie miały zasięgi oraz jaki był ich odbiór przez użytkowników – a na tej podstawie łatwiej tworzyć nowe, angażujące treści.
Materiały FaniMani połączone z terminarzem na Facebooku
Innym sposobem na planowanie postów może być również korzystanie z personalizowanych dla Twojej organizacji materiałów promocyjnych dostępnych na fanimani.pl/materialy. Funkcja publikowania i planowania postów na Facebooka bezpośrednio z poziomu materiałów to absolutna świeżynka. Dzięki temu wystarczy, że raz w miesiącu zajrzysz do materiałów i zaplanujesz posty na cały miesiąc!
Oszczędź czas i działaj efektywniej!
Dzięki tej funkcji możesz w godzinę zaplanować publikowanie postów na 30 dni do przodu. Zakolejkować możesz wszystkie posty, które są bezpłatnie dostępne w gotowych materiałach promocyjnych, tzn.:
- posty dotyczące darowizn od zakupów online,
- podziękowania za darowizny,
- posty zachęcające do przekazania 1,5% podatku
- inne, które znajdziesz na fanimani.pl/materialy
Przed publikacją możesz oczywiście zmienić treść posta i dostosować go do potrzeb Twojej organizacji.
Zaplanuj i zobacz w kalendarzu
Wszystkie zaplanowane posty widoczne są w terminarzu Facebooka, co ułatwia zarządzanie nimi i wprowadzanie ewentualnych zmian. Patrząc na terminarz Facebooka, łatwo zobaczysz dni, na które nie ma zaplanowanych publikacji i tym samym – dni, w które warto taką publikację zaplanować.
Jak zacząć?
Aby korzystać z funkcji publikowania postów na Facebooku, musisz najpierw połączyć swoje konto FaniMani ze stroną na Facebooku. Instrukcja krok po kroku dostępna jest w pomocy FaniMani albo pod linkiem fanimani.pl/publikowanie.
Publikowanie postów jest proste!
Obok zdjęcia w materiale promocyjnym kliknij niebieski przycisk „Opublikuj na Facebooku”.
Edytuj treść posta, wybierz stronę (fanpage), na której chcesz go opublikować i wskaż termin publikacji (teraz lub w przyszłości).
Kliknij „Opublikuj na Facebooku”.
System FaniMani połączy się z Facebookiem i zaplanuje lub opublikuje Twój post. Po otrzymaniu komunikatu potwierdzającego możesz przejść do publikacji kolejnego posta.
Dołącz do testów!
Funkcja publikowania postów na Facebooku jest obecnie w fazie testów. Jeśli chcesz wypróbować ją przed innymi, skontaktuj się z nami poprzez fanimani.pl/wiadomosc, aby dołączyć do grupy testowej.
Zacznij oszczędzać czas i zwiększaj zasięg swoich postów na Facebooku już teraz!
źródło: https://www.invoca.com/blog/facebook-advertising-statistics
Źródło: https://www.invoca.com/blog