Spotkanie na temat Ełckiego Centrum Organizacji Pozarządowych odbyło się 10 sierpnia 2011 roku w Starostwie Powiatowym. Wzięło w nim udział przeszło 20 osób. Zapraszamy do zapoznania się z relacją.
Na spotkaniu przedstawiciele organizacji pozarządowych z Powiatu Ełckiego pracowali i oceniali działalność ECOP-u. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Pacewicz – Animatora Partycypacji Publicznej w Starostwie Powiatowym w Ełku. Uczestnicy zostali poproszeni o zdefiniowanie czym według nich jest Centrum. Oto ich odpowiedzi:
- ludzie posiadający wiedzę, doświadczenie, komunikację międzyludzką
- to miejsce, gdzie można uzyskać informację na temat istniejących org. pozarządowych
- to wsparcie prawno-doradcze
- misja, bufor między sektorami (publicznym) rządowym, samorządowym
- skarbnica wiedzy na temat poszczególnych działań w określonym czasie
- koordynacja i integracja działań pomiędzy organizacjami
- inicjacja działań na rzecz społeczności lokalnej
- centrum wsparcia technicznego
- animacja aktywności lokalnej.
Uczestnicy poproszeni zostali również o zdefiniowanie, w jakich kwestiach można uzyskać pomoc w ECOP-ie. W ich odczuciu to:
- zakładanie organizacji pozarządowych
- wspieranie przy zakładaniu wniosków dotacyjnych
- pomoc w realizacji i rozliczania projektów
- wsparcie techniczne
- umożliwienie wymiany doświadczeń między organizacjami
- pomoc w promocji działań
- dokumentowanie działań (np. film)
- udzielanie rekomendacji – referencji
- integracja organizacji (majówka pozarządowa)
- szkolenia i doradztwo, konsultacje.
Kolejnym, najważniejszym krokiem było pytanie: Co należałoby zmienić, dodać do oferty Centrum? Oto propozycje:
- zatrudnienie wspólnej księgowej dla organizacji, które nie pozyskują bądź pozyskują środki do wysokości np. 10 000 zł w skali roku. (Nie stać ich na utrzymanie księgowej)
- ponowne uruchomienie akcji samopomocowej dla organizacji.