Zakończyła się kolejna, 11. edycja rejsu integracyjnego „Zobaczyć Morze”. Połowę załóg pięciu jachtów, biorących udział w rejsie po Adriatyku stanowiły osoby niewidome i niedowidzące. Celem projektu jest integracja osób z dysfunkcją wzroku, które wykonują, w miarę swoich możliwości, normalne prace załogi żaglowca – jachtu, także te związane ze sterowaniem jednostką pływającą.
Przedsięwzięcie, podobnie jak rok temu, sponsorowała firma kurierska DPD Polska.
W tegorocznym rejsie, który odbył się w dniach 1.09 – 8.10, popłynęło 5 jachtów o średniej długości 14 m. Wzięły w nim udział 54 osoby, w tym 26 niewidomych i 5 osób ze znaczna dysfunkcja wzroku. Morską podróż rozpoczęto w Sukosanie w Chorwacji, następnie uczestnicy odwiedzili Muline, Hraminę, Skradin oraz Biograd. Podczas postojów w portach, widzący wspólnie z niewidomymi członkami załogi organizowali wycieczki, zwiedzając miejscowe atrakcje turystyczne.
- Jednym z celów działalności Fundacji Gniazdo Piratów jest rehabilitacja osób niewidomych przez konieczność zmagania się z trudnościami dotąd niepoznanymi. Dzięki rejsom „Zobaczyć Morze”, jesteśmy w stanie skutecznie rozpowszechniać informacje o niewidomych w społeczeństwie i pokazać prawdziwe możliwości osób z dysfunkcją wzroku. Poza tym, wycieczki mają także walor integracyjny i rekreacyjny. Oczywiście przedsięwzięcie to nie mogłoby się odbyć bez pomocy naszych sponsorów, za co im serdecznie dziękujemy – mówi Robert Krzemiński, Wiceprezes Zarządu Fundacji Gniazdo Piratów.
- „Zobaczyć Morze” wspieramy z pełnym przekonaniem od kilku lat. Nazwa akcji jest wymowna i mówi, jak wiele taka forma integracji daje niewidomym i niedowidzącym. Podczas rejsu osoby niepełnosprawne stają w jednym szeregu z marynarzami i wypełniają z zaangażowaniem normalne żeglarskie obowiązki. To pokazuje, jak wielki potencjał mają osoby niewidome. Kiedy schodzą na ląd, wiedzą, że stać je na wiele. Mogą pokonać wiele trudności, a także podjąć się nowych, na przykład zawodowych wyzwań – podsumowuje Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Troska o osoby niewidome mocno i w spójny sposób zaznacza się w działalności społecznej DPD Polska. W tym roku firma uhonorowała nagrodą specjalną młodego twórcę aplikacji dla osób niewidomych zgłoszonej w ramach festiwalu naukowego E(x)plory. Działalność ta jest zgodna z polityką DPDgroup realizowaną pod hasłem „Driving change” w obszarach „Bliżej społeczności” oraz „Innowacyjna przedsiębiorczość.
Źródło: inf. nadesłana