Od 1 sierpnia 2014 r. Urząd Miasta Lublin uruchamia rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin, a także rejestr wniosków w trybie dostępu do informacji publicznej w wersji online. Rejestry będą umieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej.
Od 1 sierpnia znalezienie informacji na stronie internetowej Urzędu Miasta Lublin będzie ułatwione: w BIP zostanie uruchomiony rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin. Rejestr będzie zawierał numer umowy, datę zawarcia umowy, nazwę podmiotu, z którym zawarto umowę, jej przedmiot oraz wartość zawartej umowy. Zmiany wprowadzone zostaną zgodnie z zasadą jawności i transparentności funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego.
Także od 1 sierpnia zostanie utworzony rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej. Rejestr ten, oprócz informacji o wnioskodawcy oraz treści wniosku o udostępnienie informacji publicznej, będzie również zawierał informacje o terminie udzielonej informacji i treści odpowiedzi.
W 2011 roku zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej było 72, w 2012 r. ich liczba wynosiła 155, w kolejnym roku do urzędu wpłynęły 264 wnioski, w tym roku było ich już 166.
Źródło: Samorząd Miasta Lublin