Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Zakończyła się trzecia edycja projektu stypendialnego „Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka” organizowanego przez TVP S.A. Przez 10 miesięcy nagrodzono 43 projekty i przyznano wyróżnienia 15 młodym twórcom z całej Polski. Kolejna, czwarta edycja projektu jest już w toku – projekty fotograficzne można zgłaszać do 8 sierpnia.
W tegorocznej edycji Doliny Kreatywnej wzięło udział ponad tysiąc
młodych twórców. Od września 2007 r. do czerwca 2008 r. wyłoniono
58 najlepszych z nich w 10 kategoriach artystycznych. W sumie
przyznano 43 stypendia finansowe i 15 wyróżnień.
– Nasi laureaci to fantastyczni młodzi ludzie w wieku 14-25 lat. Znajdują się wśród nich zarówno uczniowie i studenci szkół artystycznych, jak i amatorzy, którzy tworzyli „do szuflady” w domowym zaciszu – komentuje kierownik projektu Leszek Tarnowski. – Nagroda Doliny Kreatywnej jest dla nich często pierwszym wyróżnieniem, które daje im wiarę w siebie i skłania do dalszych artystycznych poszukiwań – dodaje.
Dolina Kreatywna to nie tylko konkursy dla młodych twórców, ale także program telewizyjny emitowany w TVP2, w którym prezentowane są sylwetki laureatów i ich projekty. Audycje finałowe można także oglądać w telewizji interaktywnej iTVP. Ale na tym korzyści z wygranej w projekcie się nie kończą. Prace nagrodzonych uczestników są prezentowane na imprezach, którym Dolina Kreatywna patronuje: na Festiwalu Młodego Kina „SKOFFKA”, festiwalu „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym czy warszawskim Festiwalu Młodej Kultury „Life’s Good – 80+”, a także organizowanych specjalnie dla nich pokazach. Przykładem jest wystawa fotografii Marka Kurzoka, zwycięzcy tegorocznego konkursu fotograficznego, w Galerii Obok na Starym Mieście w Warszawie czy pokaz nagrodzonych prac plastycznych w przestrzeni publicznej.
– Dążymy do tego, aby promować najlepszych młodych twórców w środowisku artystycznym i ich najbliższym otoczeniu. W tym celu angażujemy do oceny prac znanych artystów i podejmujemy zintensyfikowane działania z zakresu PR. Cały czas mamy kontakt z naszymi laureatami – komentuje Agnieszka Kamola, Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Promocji TVP S.A.
Laureaci konkursów Doliny Kreatywnej są angażowani również w działania promujące projekt. W tym roku wystawa „Skocz po stypendium” prezentująca ich sylwetki została zorganizowana w Łodzi, Szydłowcu, Bystrzycy Kłodzkiej, Łomży i Suwałkach. Tegoroczną nowością jest konkurs regionalny skierowany do młodzieży mieszkającej nad rzeką Narwią. Celem tych inicjatyw jest zachęcanie młodych ludzi do rozwijania artystycznych talentów.
Przed młodymi twórcami z całej Polski kolejne wyzwania. Właśnie rozpoczęła się IV edycja Doliny Kreatywnej. Do 8 sierpnia można nadsyłać kreatywne projekty fotograficzne. Wszystkie szczegóły i formularze na www.dolinakreatywna.tvp.pl.
Dolina Kreatywna
„Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka” to prowadzony od trzech lat cykliczny projekt stypendialny Telewizji Polskiej S.A. Projekt skierowany jest do młodych twórców (14–25 lat) i obejmuje 10 dziedzin sztuki, tj. multimedia, fotografię, literaturę, taniec, sztuki plastyczne, muzykę, teatr, film, animację kultury oraz design (co miesiąc rozstrzygamy konkurs w jednej z tych). Celem projektu jest wspieranie młodych talentów i umożliwienie im dalszego rozwoju artystycznego. Jak dotąd projekt wyróżnił stypendiami na łączną sumę ok. 400 tys. zł ponad 100 młodych twórców. Laureaci są prezentowani na antenie TVP2 w programie „Dolina Kreatywna” emitowanym w czwartą niedzielę każdego miesiąca późnym wieczorem. Przedsięwzięciu towarzyszą liczne imprezy kulturalne. Więcej informacji na www.dolinakreatywna.tvp.pl
– Nasi laureaci to fantastyczni młodzi ludzie w wieku 14-25 lat. Znajdują się wśród nich zarówno uczniowie i studenci szkół artystycznych, jak i amatorzy, którzy tworzyli „do szuflady” w domowym zaciszu – komentuje kierownik projektu Leszek Tarnowski. – Nagroda Doliny Kreatywnej jest dla nich często pierwszym wyróżnieniem, które daje im wiarę w siebie i skłania do dalszych artystycznych poszukiwań – dodaje.
Dolina Kreatywna to nie tylko konkursy dla młodych twórców, ale także program telewizyjny emitowany w TVP2, w którym prezentowane są sylwetki laureatów i ich projekty. Audycje finałowe można także oglądać w telewizji interaktywnej iTVP. Ale na tym korzyści z wygranej w projekcie się nie kończą. Prace nagrodzonych uczestników są prezentowane na imprezach, którym Dolina Kreatywna patronuje: na Festiwalu Młodego Kina „SKOFFKA”, festiwalu „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym czy warszawskim Festiwalu Młodej Kultury „Life’s Good – 80+”, a także organizowanych specjalnie dla nich pokazach. Przykładem jest wystawa fotografii Marka Kurzoka, zwycięzcy tegorocznego konkursu fotograficznego, w Galerii Obok na Starym Mieście w Warszawie czy pokaz nagrodzonych prac plastycznych w przestrzeni publicznej.
– Dążymy do tego, aby promować najlepszych młodych twórców w środowisku artystycznym i ich najbliższym otoczeniu. W tym celu angażujemy do oceny prac znanych artystów i podejmujemy zintensyfikowane działania z zakresu PR. Cały czas mamy kontakt z naszymi laureatami – komentuje Agnieszka Kamola, Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Promocji TVP S.A.
Laureaci konkursów Doliny Kreatywnej są angażowani również w działania promujące projekt. W tym roku wystawa „Skocz po stypendium” prezentująca ich sylwetki została zorganizowana w Łodzi, Szydłowcu, Bystrzycy Kłodzkiej, Łomży i Suwałkach. Tegoroczną nowością jest konkurs regionalny skierowany do młodzieży mieszkającej nad rzeką Narwią. Celem tych inicjatyw jest zachęcanie młodych ludzi do rozwijania artystycznych talentów.
Przed młodymi twórcami z całej Polski kolejne wyzwania. Właśnie rozpoczęła się IV edycja Doliny Kreatywnej. Do 8 sierpnia można nadsyłać kreatywne projekty fotograficzne. Wszystkie szczegóły i formularze na www.dolinakreatywna.tvp.pl.
Dolina Kreatywna
„Dolina Kreatywna, czyli czego szuka młoda sztuka” to prowadzony od trzech lat cykliczny projekt stypendialny Telewizji Polskiej S.A. Projekt skierowany jest do młodych twórców (14–25 lat) i obejmuje 10 dziedzin sztuki, tj. multimedia, fotografię, literaturę, taniec, sztuki plastyczne, muzykę, teatr, film, animację kultury oraz design (co miesiąc rozstrzygamy konkurs w jednej z tych). Celem projektu jest wspieranie młodych talentów i umożliwienie im dalszego rozwoju artystycznego. Jak dotąd projekt wyróżnił stypendiami na łączną sumę ok. 400 tys. zł ponad 100 młodych twórców. Laureaci są prezentowani na antenie TVP2 w programie „Dolina Kreatywna” emitowanym w czwartą niedzielę każdego miesiąca późnym wieczorem. Przedsięwzięciu towarzyszą liczne imprezy kulturalne. Więcej informacji na www.dolinakreatywna.tvp.pl
Źródło: Dolina Kreatywna
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.