Czy wiesz, że mniej więcej 3/4 osób oddających krew robi to tylko raz? Koszt uzyskania nowego "klienta" jest dużo wyższy niż podtrzymywanie starego. To samo tyczy się darczyńców czy wolontariuszy. Co można więc zrobić, żeby przekonać ludzi do wspierania sprawy ciągle, a nie tylko jednorazowo?
Czy spotkałeś się z terminem content marketing? To nic innego jak te działania promocyjne, w których tworzymy treści dla ludzi - blogi, poradniki, ebooki, filmy instruktażowe, infografiki itd. Warto inwestować w tego typu działania, bo przynoszą wymierne korzyści.
Pozycjonuj się jako ekspert
Content marketing umożliwia łączenie Twojej organizacji z pewnymi tematami. Dziel się swoją wiedzą. Angażuj. Buduj emocje. Na szczęście osoby, które już raz się zaangażowały w Twoja organizacje już są emocjonalnie związani z Twoim stowarzyszeniem - z jakiejś przyczyny wybrały Ciebie i dokonały akcji - dotacji, wolontariatu itd. Twoim zadaniem jest podtrzymać ich zainteresowanie i przekonać, żeby dalej wspierali działalność.
Trzymaj rękę na pulsie
Czy jesteś w kontakcie z osobami, które Cię wspierają? Czy zachęciłeś/aś do zastania fanem? Zapisania się do newslettera? Badania Exparian Marketing Service pokazują, że mail wysłany zaraz po zakupie (czy naszym przypadku akcji np. dotacji) ma 10 razy większe szanse na reakcję niż jakikolwiek inny mail. Są też 5 razy chętniej otwierane, a ich linki są klikane 4 razy częściej. Pamiętaj, żeby jasno wzywać swoich fanów/czytelników do akcji: wesprzyj, oddaj krew, pomóż, przyjdź, kliknij.
Spraw, żeby treść była interesująca do dzielenia się
Czy wiesz czym ludzie się dzielą? Treściami, które są dla nas ważne - zmieniają opinie lub angażują do wzięcia udziału w akcji, pokazują kim jesteśmy - budowanie wizerunku lub są wyrazem wspierania akcji. Pisząc teksty czy tworząc posty na Facebooka pamiętaj o tych aspektach.
Marketing treści jest bardzo ważnym elementem zarówno podtrzymywania relacji z dotychczasowymi wolontariuszami i wspierającymi, jak i pozyskiwania nowych. Kluczowym aspektem jest pokazanie wspierającym, ze są bardzo ważni, a ich aktywność ma znaczenie.
Źródło: technologie.ngo.pl