Co, gdy organizacja nie ma pieniędzy na zwrot dotacji? Sprawdź - Pełnomocnik wyjaśnia
Organizacja pozarządowa źle wydała dotację. Urząd – po wyjaśnieniach i przeprowadzeniu kontroli – zażądał zwrotu dotacji. Jednak organizacja nie ma już żadnych środków. Co się dzieje w takim przypadku? Dla serwisu warszawa.ngo.pl wyjaśnia to Pani Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Pytanie organizacji pozarządowej
Urząd przeprowadził w naszej organizacji kontrolę i uznał, że nieprawidłowo wydaliśmy dotację. Stwierdził, że musimy zwrócić tę dotację. Wszczęte zostało postępowanie administracyjne. Nasza organizacja nie dysponuje kwotą, którą musiałaby zwrócić. Co się dzieje w takim przypadku?
Pełnomocniczka Prezydent m.st. Warszawy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, Ewa Kolankiewicz, wyjaśnia:
Zgodnie z prawem za zobowiązania organizacji odpowiadają członkowie zarządu. Procedura jest przewidziana w przepisach różnych ustaw, np. ustawy o rachunkowości, kodeksu karno-skarbowego, ordynacji podatkowej czy kodeksu cywilnego, a także w statutach organizacji. Postępowanie samorządu w tej kwestii nie jest odmienne, jednak każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie i nie ma tu reguły ani zwyczaju. Czasami miasto umarza dług.
Źródło: inf. własna [warszawa.ngo.pl]
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23