Warszawskie sklepy IKEA dołączyły do grona „Zielonych Sklepów”. To pierwsze w Polsce wyróżnienie, przyznawane firmom z branży handlowo-usługowej spełniającym międzynarodowe standardy w zakresie społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju.
Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów IKEA. Zgodnie ze swoją strategią „People & Planet Positive” firma nieustannie poszukuje nowych, ekologicznych rozwiązań, aby jej działania były jeszcze bardziej efektywne i przyjazne dla środowiska, a tym samym tworzyły lepsze warunki życia dla wielu ludzi. Sięganie po alternatywne źródła energii, przeciwdziałanie zmianom klimatu, działania mające na celu ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów czy podejmowanie inicjatyw na rzecz społeczeństwa lokalnie i globalnie to główne zadania, które IKEA realizuje w ramach polityki zrównoważonego rozwoju.
„Przyznany IKEA Certyfikat Zielony Sklep jest kolejnym dowodem, że udaje nam się z sukcesem realizować obrany przez nas kierunek zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że w sklepach IKEA klient znajdzie to, co najlepsze – szeroki asortyment artykułów produkowanych odpowiedzialnie i jednocześnie pozwalający żyć w sposób zrównoważony. Jest to kluczowy element wartości i rozwoju biznesu IKEA” – wyjaśnia Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o.
„Zielony Sklep” jest pierwszym w Polsce standardem ekologicznym, który uwzględnia międzynarodowe normy w zakresie społecznej odpowiedzialności ISO26000 oraz zasady raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative. Powstał dzięki unikalnej współpracy organizacji pozarządowej – Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i firmy z branży handlu detalicznego – Tchibo Warszawa. Celem tego programu certyfikacji jest promowanie zasad zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności wśród polskich przedsiębiorców i konsumentów. Uzyskanie Certyfikatu poprzedza audyt środowiskowy, który przeprowadzany jest przez akredytowanego audytora Na jego podstawie w zależności od poziomu spełnienia kryteriów fakultatywnych, firma może otrzymać trzeci, drugi lub pierwszy (najwyższy) stopień Certyfikatu. IKEA Warszawa, ze sklepami na Targówku i w Jankach, otrzymała pierwszy, najwyższy stopień.
„Trójstopniowy system certyfikacji i złożone wymagania, jakie firma musi spełnić, aby otrzymać Certyfikat Zielony Sklep sprawiają, że jest to bardzo ambitne zadanie. Kryteria zostały opracowane w oparciu o międzynarodowe standardy i dotyczą siedmiu obszarów: ład organizacyjny, prawa człowieka, relacje z pracownikami, środowisko, uczciwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne i rozwój. Kluczowym obszarem jest sprawdzenie wpływu sklepu na środowisko naturalne i w tym przypadku IKEA okazała się bezkonkurencyjna” – powiedział Rafał Serafin, Prezes Zarządu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Źródło: PR Inspiration