Atrium Promenada otrzymało tytuł „Przedsiębiorcy Dobroczynności”. Zostało docenione za skuteczną współpracę i wsparcie Fundacji „Pomaganie jest trendy”. Warszawskie centrum handlowe było gospodarzem i współorganizatorem zainicjowanej przez fundację akcji dobroczynnej skierowanej do dzieci.
Centrum Handlowe Atrium Promenada wyróżniono tytułem Przedsiębiorcy Dobroczynności w ramach siódmej edycji programu Fundacji „Pomaganie jest trendy”. Nagrodę wręczono podczas drugiej Gali Mediów i Mecenasów Dobroczynności. W gronie laureatów znaleźli się m.in. prezydent RP Andrzej Duda oraz byli prezydenci Bronisław Komorowski i Aleksander Kwaśniewski, a także inne osoby publiczne, media i przedsiębiorstwa promujące inicjatywę fundacji, w tym Nowa TV, SuperStacja, RMF FM, Radio Eska, Onet.pl, Fakty TVN, Wiadomości TVP, Gazeta Wyborcza, Szumisie, Opera Kameralna w Warszawie, Program „Doceń polskie”, Oranżada.
Celem organizacji jest zwrócenie uwagi na osoby zmagające się z autyzmem i budowanie świadomości na jego temat. W tegorocznej akcji skupiono się przede wszystkim na przekonywaniu rodziców do kształtowania pozytywnych nawyków żywieniowych u dzieci już od pierwszych dni, poprzez m.in. bajki edukacyjne dla najmłodszych czytane przez gwiazdy.
Gospodarzem i współorganizatorem spotkania było Centrum Handlowe Atrium Promenada. W czytaniu bajek wzięli udział: Jankes, Małgorzata Socha, Olivier Janiak, Olga Bołądź, Piotr Stramowski, Katarzyna Bosacka, Grażyna Torbicka, Jola Mrotek, Grażyna Wolszczak, Zuza Grabowska, Kamil Durczok, Michał Piróg, Beata Tadla, Jarosław Kret, Romek Wrzosek i Wróżbita Maciej Skrzątek.
- Atrium Promenada jest dla fundacji bardzo cennym i ważnym partnerem. Tworzymy organizację w modelu biznesowym oraz produkty, dzięki którym uczciwie pozyskujemy środki na nasze cele statutowe, czyli budowanie świadomości na temat autyzmu oraz kreowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci. Skuteczna współpraca przy projektach społecznych z przedsiębiorstwami jest niezwykle istotnym wsparciem w realizowaniu naszej misji – mówi Krzysztof Gorzkiewicz, prezes Fundacji „Pomaganie jest Trendy”.
- Naszą aktywność społeczną koncentrujemy na obszarach związanych z budowaniem świadomości konsumentów w ważnych dla nich dziedzinach. Aktywnie uczestniczymy również w inicjatywach niosących pomoc najbardziej potrzebującym, w tym zwłaszcza dzieciom. Otrzymany tytuł dowodzi, że podejmowane przez nas działania są dostrzegane i mają znaczenie, co nas niezwykle cieszy i motywuje do jeszcze większego zaangażowania. Planujemy dalszą współpracę z Fundacją „Pomaganie jest trendy” i wspieranie podejmowanych przez organizację działań – mówi Agata Szczęsna, dyrektor Centrum Handlowego Atrium Promenada.
„Pomaganie jest trendy” to jedna z szeregu akcji społecznych, w które w 2016 roku zaangażowało się warszawskie Centrum. Atrium Promenada uczestniczyło również m.in. w społecznej kampanii informacyjno-edukacyjnej m.st. Warszawy „Masz Prawo”, której celem był wzrost świadomości warszawiaków w zakresie ich praw konsumenckich. Podczas spotkań organizowanych na terenie obiektu mieszkańcy Warszawy mogli skorzystać z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez ekspertów Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Centrum współorganizuje również z Fundacją Zaczytani.org zbiórkę książek dla dzieci i młodzieży, które mają dać początek bibliotece w Szpitalu Dziecięcym im. prof. dr J. Bogdanowicza na warszawskiej Pradze.
Z kolei już 15 stycznia 2017 roku Atrium Promenada, wraz z Urzędem Dzielnicy Praga-Południe oraz Południowo-Praskim Sztabem ZHP, będzie organizatorem 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas wydarzenia na terenie centrum odbędą się koncerty i liczne atrakcje. Obecni będą również wolontariusze zbierający środki na specjalistyczny sprzęt ratujący życie i zdrowie dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz wyposażenie szpitali dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom.
Źródło: Fundacja „Pomaganie jest trendy”