Artur Barciś jest twarzą kampanii społecznej 1% podatku na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, prowadzonej pod hasłem „Nie zmarnuj swojego 1%”. Kampania rozpoczęła się 1 kwietnia i potrwa do końca miesiąca.
W ramach kampanii promującej ideę przekazania 1% podatku na rzecz Banków Żywności powstały dwa spoty filmowe z udziałem Artura Barcisia. W pierwszym z nich aktor, prezentując poszczególne projekty realizowane przez Federację Polskich Banków Żywności, namawia do aktywnego wspierania organizacji. W drugim spocie wcielił się w wyjątkową rolę, a mianowicie zagrał 1% podatku. Artur Barciś występuje również w reklamach prasowych kampanii.
„W Polsce nadal 2 mln ludzi żyje w skrajnym ubóstwie, 40% społeczeństwa nie jest w stanie pozwolić sobie na pełnowartościowy posiłek, a mimo to 30% z nas przyznaje się do wyrzucania jedzenia. Federacja Polskich Banków Żywności skupia 27 Banków Żywności z całej Polski i działa na rzecz niwelowanie tego paradoksu. Współpracujemy z producentami i dystrybutorami żywności, aby pozyskać nadwyżki produkcji i przekazywać żywność najuboższym, jednocześnie prowadzimy szeroko zakrojone kampanie edukacyjne dotyczące niemarnowania żywności i racjonalnego wykorzystywania zasobów żywnościowych.” – mówi Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności. „1% przekazany na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności bezpośrednio przekłada się na liczbę osób, które skorzystają z pomocy żywnościowej. W zeszłym roku Banki Żywności za pośrednictwem organizacji i instytucji społecznych dotarły do ok. 1 mln potrzebujących.”
Artur Barciś od lat wspiera działania Banków Żywności, szczególnie aktywnie udziela się w akcji „Świąteczna Zbiórka Żywności”, corocznie organizowanej przez Federację Polskich Banków Żywności.
Materiały powstały we współpracy z agencją RoToCo oraz Studiem Filmowym Odeon.
Kampania prowadzona jest zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w Internecie.