Jeśli chcesz, by twoja organizacja stała się konkurencyjniejsza na coraz bardziej rozbudowanym rynku organizacji pozarządowych, optymalizacja strony internetowej jest jednym z najlepszych działań, jakie możesz przedsięwziąć. Udoskonalając swoją stronę internetową, możesz się wyróżnić, rozpowszechnić misję organizacji, a także znaleźć wspierających, w tym wolontariuszy i donorów.
Chcesz się dowiedzieć, jak to osiągnąć? Sprawdź naszą listę 8 sposobów na wykorzystanie strony internetowej do rozbudowania swojej organizacji i jej zasięgu.
1. Zakomunikuj swoją misję w przejrzysty sposób
Jednym z najprostszych sposobów na udoskonalenie strony internetowej jest zadbanie o przejrzyste zakomunikowanie misji twojej organizacji. Upewnij się, że struktura strony internetowej twojej organizacji pozwala nowym odwiedzającym na szybkie uzyskanie wiedzy na temat waszych działań. Wiadomości i grafiki z silnym przesłaniem mogą pomóc w przekonaniu odwiedzających do zaangażowania się w działalność waszej organizacji.
2. Przyciągnij wspierających
Aby twoja organizacja rozwijała się dynamicznie, powinieneś zatroszczyć się o regularne wpływanie leadów (jest to okazanie zainteresowania konkretnym działaniem/usługą/ofertą) od potencjalnych wspierających. Optymalizacja twojej strony internetowej tak, by zarówno przyciągała, jak i zachęcała odwiedzających do wsparcia organizacji jest niezwykle korzystna. Korzyści te można uzyskać, modyfikując stronę internetową, aby stała się przyjazna wyszukiwarkom internetowym, np. poprzez zastosowanie się do najlepszych praktyk SEO. Dzięki temu potencjalni wspierający poszukujący słów kluczowych powiązanych z organizacją lub jej misją mogą łatwo odnaleźć jej stronę i zaangażować się w działania.
Nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź ten wpis na blogu TechSoup, aby poznać pięć kroków do zagwarantowania twojej stronie świetnej pozycji w wynikach wyszukiwania.
3. Zwiększ liczbę darowizn
Z jasnym przesłaniem i stałym przyrostem liczby potencjalnych wspierających, twoja strona jest gotowa na przekonwertowanie ruchu na liczbę darczyńców. Wedle danych z tego badania liczba darowizn online w 2020 roku zwiększyła się o ponad 20% w stosunku do lat ubiegłych, a trend ten ma się utrzymać za sprawą stale postępującej cyfryzacji organizacji pozarządowych. Dzięki utworzeniu optymalnego lejka darowizn zwiększysz ruch na stronie swojej organizacji, co z kolei znajdzie odzwierciedlenie w zwiększonej liczbie darowizn.
Dobrym sposobem na powiększenie wpływów do budżetu od wspierających jest obdarowanie darczyńców, co zachęci ich do ponownego wykonania datku. Może to być ekskluzywna, płatna treść (np. raport w formie ebooka) lub pakiet (podziękowanie w postaci np. zamieszczania loga firmy w publikacjach lub wzmianka w mediach społecznościowych).
Warto także zadbać o łatwość przekazania datku – świetnie, jeśli twoja strona będzie posiadać baner z przyciskami z różnymi kwotami wsparcia, których kliknięcie przekieruje użytkownika do dalszych kroków umożliwiających sprawne przekazanie darowizny.
Przeczytaj też: Chcesz zbierać darowizny na swojej stronie www? Wypróbuj wplacam.ngo.pl!
4. Rozbuduj listę mailingową
Podczas pracy nad zwiększeniem ruchu na swojej stronie, musisz przygotować się na to, że odwiedzający znajdują się na niej z różnych powodów i zostają na nią przekierowani z różnych miejsc. Nie wszyscy użytkownicy odwiedzają twoją stronę w celu udzielenia pieniężnego wsparcia, w związku z czym potrzebujesz zapytania niższego poziomu lub punktu konwersji.
Jednym ze sposobów uchwycenia takiego lead’a jest zapytanie o adres mailowy, tak, by zainteresowani mogli być na bieżąco z najświeższymi informacjami na temat organizacji. Zaplanowanie regularnych, miesięcznych lub kwartalnych newsletterów z nowościami to świetny sposób na zaprezentowanie sukcesów twojej organizacji, takich jak: wydarzenia, udane kampanie fundraisingowe, dołączenie nowych członków zespołu oraz promowanie dalszego udziału w przedsięwzięciach.
5. Zrekrutuj wolontariuszy
Jeszcze innym sposobem na przekształcenie odwiedzających twoją stronę we wspierających jest nieskomplikowany proces dołączenia do grona wolontariuszy. Specjalna podstrona dedykowana sposobom, na jakie można wesprzeć organizację pomoże ci trafić do wszystkich chętnych do zaangażowania się.
Dla większych organizacji lub organizacji z zespołem aktywnych wolontariuszy, podstrona o wolontariackiej współpracy i jej zaletach będzie świetnym rozwiązaniem. Możesz pokazać na niej zdjęcia z przeszłych wydarzeń, promować nadchodzące wydarzenia i wzywać odwiedzających do działania. Najlepszym sposobem na nawiązanie kontaktu z odwiedzającym będzie stworzenie formularza do wypełnienia i odesłania przez ochotnika – podstawowe informacje w formie pisemnej na temat kandydata zoptymalizują proces włączania nowego członka zespołu.
6. Promuj wydarzenia i zarządzaj rejestracją
Rozmaite rodzaje wydarzeń przeszły w zeszłym roku szereg drastycznych przemian. Coraz więcej organizacji przestawia się hybrydowy lub zdalny model organizowanych wydarzeń. Nawet mimo powrotu wydarzeń stacjonarnych, korzystanie ze strony internetowej twojej organizacji jako środka promocji i zarządzania wydarzeniami jest świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania i liczby uczestników.
Utworzenie kalendarza wydarzeń nie tylko promuje wydarzenia, ale również zwiększa wiarygodność twojej organizacji, ukazując jej działania i aktywność! Jeśli nie wiesz, jak planować, promować i zarządzać wirtualnymi wydarzeniami sprawdź nagranie webinaru Remote Fundraising z cyklu Ask the Expert, które pozwoli ci zdobyć wiedzę z zakresu digital marketingu oraz zdalnego pozyskiwania funduszy.
7. Włącz kanały social media
Media społecznościowe to kolejne narzędzie, które pozwala na interakcję z odbiorcami i rozbudowanie ich bazy. Tak jak stworzenie listy mailingowej, aktywowanie kanałów social media może pomóc w dzieleniu się ważnymi aktualnościami, informowaniu o wydarzeniach, a także zachęcaniu do darowizn.
Wykorzystaj swoją stronę, aby zachęcić odwiedzających do obserwowania twoich kanałów social media, linkując je na swojej stronie WWW. Warto umieścić je w postaci ikonek na szczycie lub u dołu strony. Nie zapomnij o uwzględnieniu ich w newsletterze!
8. Pokaż swój wpływ
Trzonem wszystkich podejmowanych przed ciebie starań powinno być ukazanie skuteczności twojej pomocy społeczności. Dzielenie się twoim wkładem w czynienie świata lepszym za pomocą testimoniali, historii sukcesu i video zwiększa wiarygodność i zaufanie do twojej organizacji. Te opowieści są powodem działania twojej organizacji, ale mogą także skłonić do działania potencjalnego darczyńcę lub wspierającego albo umotywować twój wniosek o uzyskanie grantu.
Strony internetowe to potężne narzędzie rozbudowy twojej organizacji i komunikacji zewnętrznej. Nie masz strony internetowej? Skorzystaj intuicyjnego kreatora stron WWW od GetResponse w ofercie dla organizacji pozarządowych.
Źródło: Fundacja Techsoup