5 lat Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Nowa kampania informacyjna FOB i 8. Targi CSR [patronat ngo.pl]
2020 rok jest jubileuszowym dla Celów Zrównoważonego Rozwoju w związku z 5-leciem ich ogłoszenia przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Dokument ze zdefiniowanymi 17 celami stanowi mapę wyzwań dla świata, w tym także dla Polski. Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpoczęło kampanię informacyjną poświęconą inicjatywie, a jej kluczowym momentem będą 8. Targi CSR, 16 kwietnia 2020 r. w Centrum EXPO XXI w Warszawie (wstęp wolny).
Forum Odpowiedzialnego Biznesu wystartowało z kampanią informacyjną poświęconą upływającej w 2020 roku 5. rocznicy ogłoszenia Agendy 2030 i przyjęcia Celów Zrównoważonego Rozwoju przez ONZ. Inicjatywa związana jest również z przypadającymi w tym roku 8. Targami CSR, czyli największym w Polsce wydarzeniem na temat CSR i zrównoważonego rozwoju. Przebieg kampanii można śledzić na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/5latsdgs/
– Chcemy przyjrzeć się temu, co zadziało się w ciągu 5 lat w zakresie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Przede wszystkim skupimy się na roli biznesu w Polsce i organizacjach z jego otoczenia. Jakie praktyki i inicjatywy zostały podjęte? Na jakie cele odpowiadają? Komu służą? Jak odwołują się do wyzwań związanych ze środowiskiem naturalnym? – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Szczególne miejsce w kampanii będą miały firmy i organizacje uczestniczące w 8. Targach CSR. Chcemy, by interesariusze mieli okazję do poszerzenia swojej wiedzy na temat SDGs w praktyce. Serdecznie zapraszam więc do śledzenia kampanii i przybycia 16 kwietnia do Centrum EXPO XXI w Warszawie – dodaje.
Przebieg kampanii #5latSDGs
Kampania rozpoczęła się w połowie stycznia i potrwa do kwietnia. Poszczególne tygodnie zostaną poświęcone wybranym Celom Zrównoważonego Rozwoju. Zaprezentowane będą wyzwania zdefiniowane w celach, a także pokazane wybrane aktywności firm i organizacji, które wniosły pozytywny wkład w realizację zobowiązań Agendy 2030 w ciągu ostatnich 5 lat.
8. Targi CSR, jako platforma wymiany wiedzy i doświadczenia, będą kluczowym momentem inicjatywy. Kampania informacyjna będzie towarzyszyć działaniom komunikacyjnym do wydarzenia. Ważną rolę w prezentacji osiągnięć i działań na polu SDGs będą odgrywać wystawcy 8. Targów CSR. W sposób naturalny ze względu na aktywną obecność na wydarzeniu śledzący kampanię, będą mogli bezpośrednio dowiedzieć się więcej na temat aktywności firm i organizacji w zakresie SDGs. Strona kampanii: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/5latsdgs/
Targi CSR
Główną część wydarzenia stanowi przestrzeń wystawowa, w której firmy, organizacje, uczelnie, miasta, instytucje prezentują swoją działalność z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. W poprzedniej edycji wzięło udział blisko 80 wystawców z całej Polski. Szeroka różnorodność działań i możliwości współpracy przyciągnęła około 2500 zwiedzających.
Zobacz wideo podsumowujące 7. Targi CSR >> https://www.youtube.com/watch?v=oQ2cegZKBSY
Targom CSR, jak w każdej edycji, towarzyszy część konferencyjna, umożliwiająca zapoznanie się z aktualnymi trendami w odpowiedzialnym biznesie, przedstawienie wyzwań czy budowanie i wspieranie międzysektorowego dialogu. W 2020 roku część konferencyjna zostanie poświęcona przede wszystkim środowisku naturalnemu.
Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie.
Więcej informacji o wydarzeniu:
Strona internetowa: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr
Rejestracja wystawców: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/zgloszenie/
Rejestracja paneli i debat: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/zorganizuj-panel/
Informacje o 8. Targach CSR na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1275927272614450/
Hashtag wydarzenia: #TargiCSR
Organizacje i media wspierające wydarzenie (potwierdzeni)
Patron honorowy: Prezydent m.st. Warszawy
Partner medialny: Rzeczpospolita
Patroni: Business Centre Club, Federacja Konsumentów, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Przedsiębiorstwo Fair Play
Patroni medialni: Polityka, IMM, Odpowiedzialny biznes - Kompendium CSR, Teraz Środowisko, ngo.pl, PRoto.pl