Ponad 54 tysiące kilometrów pokonanych pieszo, 66 tysięcy kilometrów na rowerach i prawie 600 uczestników – tak wygląda bilans 5. edycji międzynarodowego wyzwania sportowo-charytatywnego Better Move, Better Lives zorganizowanego przez Pepco. Wspólny wysiłek pracowników z zespołów Europejskich i Azjatyckich Pepco przyniósł 45 tysięcy euro na rzecz projektów wspierających dzieci zagrożone wykluczeniem.
Lokalne działania, globalny wpływ
Przez dwa miesiące uczestnicy rywalizowali w różnych kategoriach: indywidualnie, drużynowo, według płci i rodzajów aktywności. Każdy pokonany kilometr przybliżał uczestników do realizacji wspólnego, szczytnego celu – ustalonej wcześniej kwoty 45 tysięcy euro.
W tym roku w inicjatywie wzięło udział niemal 600 pracowników Pepco z całej Europy i Azji, którzy wykonali łącznie 30 864 aktywności. Wspólnie pokonali 54 527 kilometrów pieszo i 66 643 kilometry na rowerach, spalając przy tym ponad 5,75 mln kalorii. Wysiłek pracowników to nie tylko świetne wyniki i spalone kalorii, ale też i wymierny wpływ na środowisko naturalne.
W Polsce, dzięki funduszom zebranym w tegorocznej edycji Better Move, Better Lives, odbudowany zostanie plac zabaw przy szkole podstawowej w Żelaźnie, które we wrześniu ubiegłego roku spustoszyła powódź, zalewając 80% wsi. To jeden z kilku projektów zrealizowanych w różnych krajach dzięki wspólnej, międzynarodowej puli 45 tysięcy euro.
„Zniszczenia dotknęły również historyczny budynek szkoły, symbol determinacji i współpracy lokalnej społeczności. Dzięki kilometrom zebranym w ostatnich miesiącach przez naszych pracowników, we współpracy z Fundacją Świętego Mikołaja oraz Stowarzyszeniem Inicjatywa Edukacyjna „Nasze Żelazno”, przyczynimy się do stworzenia bezpiecznego i nowoczesnego placu zabaw dla dzieci. Wspólny wysiłek uczestników wyzwania przełoży się na odbudowę nie tylko infrastruktury, ale też poczucia wspólnoty. I to właśnie bliska Pepco idea –wspieranie inicjatyw, które dają dzieciom szansę, by mogły bezpiecznie się rozwijać, i jednocześnie jednoczyć lokalne społeczności, jest ważną częścią naszej misji” – wyjaśnia Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco.
Pepco z misją
Better Move, Better Lives to nie tylko akcja promująca zdrowy styl życia. To program, który łączy pracowników, wspiera dzieci i buduje społeczną odpowiedzialność marki.
„Wierzymy, że sport może być kluczem do lepszej przyszłości – poprawia kondycję i samopoczucie uczestników, a połączony z dobroczynnością staje się realnym wsparciem dla dzieci, zwiększając ich szansę na bezpieczne i aktywne dorastanie. To pokazuje, że CSR w Pepco to nie tylko hasło – to realne działania w ramach naszej przemyślanej strategii wsparcia najmłodszych” – dodaje Kasia Wilczewska.
Pepco
Pepco to wiodąca w Europie sieć sklepów dyskontowych z szerokim asortymentem, oferująca odzież dla całej rodziny oraz artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 21 latach ciągłego rozwoju sklepy Pepco odwiedzane są przez klientów dokonujących ponad 35 milionów transakcji miesięcznie. Firma jest częścią Pepco Group, zatrudnia obecnie ponad 30 000 pracowników w 18 krajach Europy i posiada sieć blisko 4 000 sklepów.
Pepco Group (PCO) jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. www.pepcogroup.eu