Imprezy charytatywne są bardzo ważnym aspektem w sektorze non-profit, ale zwykle pochłaniają dużo czasu, pieniędzy i wysiłku. Ponieważ nawet najzwyklejsze wydarzenia mogą kosztować dziesiątki tysięcy złotych, ważne jest, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał.
Zbyt wiele organizacji postrzega taki event jako cel sam w sobie, nie zwracając uwagi na kontakty, jakie można nawiązać, inspirację oraz możliwość zrozumienia, co zachęca lojalnych darczyńców do dokonywania większych wpłat
By zyskać podczas takich imprez jak najwięcej, pamiętaj o tych czterech wskazówkach:
- Użyj wszystkich możliwych kanałów on-line, by promować to wydarzenie
Połącz działy komunikacji, marketingu on-line i wysyłania zaproszeń w jeden, by zaoszczędzić pieniądze i czerpać korzyści z social mediów. Umożliwiaj udostępnianie postów, a twoi zwolennicy zaczną samodzielnie promować twój event. Sprzedawaj i zarządzaj biletami za pomocą swojej strony internetowej, a będziesz mógł liczyć na dodatkowe dotacje. Pozwoli to na wpłatę również tym, którzy ostatecznie nie zdecydują się na uczestnictwo.
- Zrozum, że to niepowtarzalna szansa do zachwycania publiczności
Takie wydarzenie to wspaniała okazja, by nawiązać konwersację twarzą w twarz z twoimi darczyńcami i nakłonić ich do dalszego wsparcia. Cierpliwie wysłuchaj ich opinii, rozważ stworzenie stoiska, by zbierać referencje od najbardziej gorliwych zwolenników. Nie zapomnij dostarczyć uczestnikom okazji do większego zaangażowania w twoją pracę, jak chociażby zbieranie podpisów pod projektami wolontariatów, możliwość dołączenia do newslettera czy instruowanie, jak dokonywać wpłat przez aplikacje mobilne.
- Spraw, by twój event był częścią większej kampanii
Zamiast myśleć o twojej imprezie jak o jednorazowym festynie, upewnij się, że wszystkie organizowane przez ciebie wydarzenia są spójne. Marketing powinien być ujednolicony w ramach szerszej strategii rozwoju. Użyj eventu jako sposobu do budowania bardziej solidnego partnerstwa z twoimi sponsorami. Pokaż uczestnikom jak ich zaangażowanie wspiera twój roczny program lub bardziej konkretne cele.
- Skup się na nowych uczestnikach
Stwórz plan, by zmienić uczestników wydarzenia w darczyńców. Oznacz ich specjalnie w swoim systemie zarządzania byś mógł komunikować się z nimi osobiście, powitać ich w swojej społeczności, poinformować o dotychczasowej działalności i o ich wpływie na organizację. Za sprawą prostego podziału sponsorów na grupy, możesz tworzyć bardziej spersonalizowane zaproszenia na kolejne imprezy. Będziesz również świadomy wkładu i zaangażowania poszczególnych darczyńców.
Źródło: technologie.ngo.pl