34 statuetki PR Wings 2025 wręczone najlepszym polskim kampaniom public relations [patronat ngo.pl]
Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom kampanii i jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak wyglądała piąta edycja konkursu PR Wings 2025. 17 listopada br. podczas uroczystej gali w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR.
Tegoroczna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Do konkursu napłynęło ich aż 211. Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, organizacje społeczne, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.
Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu
– podkreśliłJakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.
Największym triumfatorem tegorocznej edycji został E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.
Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:
- Równomocni (ERGO Hestia),
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),
- Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970–2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.
Tegoroczna gala PR Wings była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations. SAPR, zrzeszające dziś 42 agencje PR w Polsce, od początku swojej działalności konsekwentnie działa na rzecz etyki zawodowej, wymiany wiedzy i integracji środowiska komunikacji.
„Pięć lat temu SAPR stworzyli doświadczeni praktycy i liderzy jednych z największych agencji PR w kraju, z przekonaniem, że branża potrzebuje wspólnego głosu. Dziś Stowarzyszenie integruje środowisko, promuje najwyższe standardy i inspiruje do rozwoju. Jubileusz to dla nas okazja, by podziękować wszystkim, którzy budują siłę polskiego PR-u” – dodał Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.
Kolejna edycja już za rok
Konkurs PR Wings na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży komunikacji w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki i profesjonalizmu w public relations. Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w kolejnej edycji konkursu
Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:
NAGRODA SPECJALNA SAPR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
KATEGORIE GŁÓWNE
1. Angażujący event
LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)
2. Custom Publishing
„Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)
3. Employer Branding
Równomocni (ERGO Hestia)
4. ESG i CSR
Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)
5. Kampania edukacyjna
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
6. Kampania pro bono
„Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)
7. Komunikacja B2B
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
8. Komunikacja kryzysowa
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
9. Komunikacja wewnętrzna
- Równomocni (ERGO Hestia)#ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)
11. Media Relations
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
12. Media społecznościowe i influencer marketing
Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)
13. Mistrzowska skuteczność
Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
14. Ochrona przed dezinformacją
#WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)
15. PR korporacyjny
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)
16. PR produktowy
Daj im szansę (E. Wedel)
17. Public Affairs i lobbing
Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)
KATEGORIE SEKTOROWE
18. Branża FMCG
Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)
19. Branża motoryzacyjna
Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)
20. Finanse i ubezpieczenia
Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)
21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
22. PR instytucji publicznych
Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)
23. Przemysł, chemia, energetyka
Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)
24. Rolnictwo
Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)
25. Rynek zdrowia
Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)
26. Sport, turystyka, hotelarstwo
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
27. Technologia i innowacje
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
28. Transport, spedycja, logistyka
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.
Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.
Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze polskie kampanie public relations. Więcej informacji: www.sapr.com.pl.
Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations