Interesującą kampanię społeczną przygotował Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Nie jest to co prawda kampania organizacji pozarządowej, ale pragniemy zwrócić na nią Państwa uwagę.
Kampania „Życzliwość jest w nas. Ustąp. Podziękuj", której organizatorem jest Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, chce zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem innych pasażerów, a szczególnie ustępowanie miejsca czterem grupom osób: osobom starszym, niepełnosprawnym, kontuzjowanym, kobietom w ciąży oraz osobom z małymi dziećmi na rękach.
Wyzwaniem jest przede wszystkim zachowanie młodych ludzi, dla których ustąpienie miejsca w autobusie przestaje być oczywistością. Nie czują oni, że to powinien być ich obowiązek i zasada współżycia społecznego. Zagadnienie dotyczy również drugiej strony - nie wszystkie osoby z grup uprzywilejowanych potrafią się odpowiednio zachować, np. w nieuprzejmy sposób próbują wymusić miejsce, co jeszcze bardziej zraża odbiorcę takiego komunikatu, wymuszają miejsca, bo jest im wygodniej tu usiąść, choć inne w dalszej części pojazdu są wolne fotele, zamiast samemu zająć miejsce, ustawiają na nim np. bagaże, nie potrafią odwdzięczyć się uśmiechem i zwykłym „dziękuję” za ustąpione miejsce.
Głównym kanałem promującym kampanię są plakaty. 350 plakatów będzie eksponowanych na przystankach komunikacji miejskiej oraz w autobusach i trolejbusach. Dodatkowo, wewnątrz pojazdów na wybranych przystankach będą emitowane zapowiedzi głosowe z hasłem kampanii. W grudniu przewidziana jest również dystrybucja biletów komunikacji miejskiej z grafiką dedykowaną akcji. Ponadto na potrzeby kampanii we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej zostały umieszczone nowe piktogramy z oznaczeniem miejsc specjalnych. Kampania potrwa do końca lutego 2015 r.
źródło: lublin.eu
Źródło: Lublin.eu