Ostatnie zmiany w programie Google Grants mogą budzić kontrowersje. Oceniane przez wiele organizacji OPP jako niekorzystne, zmiany te mogą być utrudnieniem w prowadzeniu kampanii charytatywnych, ale i wyzwaniem. Eksperci z agencji marketingowej Timgu, pierwszego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants, radzą jak prowadzić kampanie AdWords w programie, by nadal były efektywne.
Google Grants to program umożliwiający organizacjom pożytku publicznego prowadzenie bezpłatnych kampanii Google AdWords. Co miesiąc OPP mogą uzyskać grant w wysokości 10 000 USD na darmowe reklamy w wyszukiwarce Google. 28 stycznia 2013 zostały wprowadzone dwie istotne zmiany:
- Zmiana stawki z 1 USD do 2 USD Google zwiększył limit stawki CPC z 1 USD do 2 USD, dzięki czemu uczestnicy programu Google Grants mogą teraz brać udział w aukcjach, które do tej pory były niedostępne. Aby wykorzystać podniesiony do 2 USD limit stawki CPC, OPP mogą zwiększać stawki CPC za wybrane słowa kluczowe.
- Reklamy Google Grants pod komercyjnymi AdWords Od stycznia reklamy z programu Google Grants pojawiają się pod płatnymi reklamami AdWords firm komercyjnych.
- Fakt ten budzi kontrowersje wśród organizacji OPP, bo ma wpływ na pozycję ich reklamy w wyszukiwarce - komentuje Marcin Stojak, Country Manager w Timgu Ltd. - Celem tych zmian jest w mojej opinii zabezpieczenie interesów reklamodawców opłacających z własnych środków kampanie Adwords, a przez to zadbanie o przychody Google generowane z reklam – mówi Marcin Stojak.
Rozwiązanie: Optymalizacja i rozbudowa kampanii. Jak więc tworzyć i prowadzić kampanie AdWords dla organizacji OPP, by wyjść po zmianach obronną ręką?
- Przy dobrze przemyślanej strategii uczestnicy programu Google Grants mogą zmniejszyć negatywne skutki wprowadzonych zmian – przekonuje Marcin Stojak, Country Manager na Polskę w Timgu. - Zmiany te wymuszą bowiem umiejętne rozbudowanie kampanii o nowe, unikalne słowa kluczowe związane z profilem działalności poszczególnych organizacji. A to w przyszłości przyniesie bardzo duże korzyści. W wyszukiwarkach zaobserwujemy więcej zróżnicowanych kampanii, a nie jak jest to widoczne szczególnie przy kampaniach 1%. Warto bardziej wnikliwie przyjrzeć się raportom z wyszukiwania słów kluczowych i tym sposobem rozbudowywać kampanie o nowe frazy. To z kolei wymusi optymalizację stron internetowych pod kątem wybranych słów, na które dana organizacja będzie się pozycjonować – dodaje Marcin Stojak.
Agencja marketingowa Timgu jest jedynym w Polsce certyfikowanym partnerem Google w programie Google Grants, ma również doświadczenie w pracy z organizacjami NGO z Danii, Wielkiej Brytanii.
Więcej informacji: Timgu Ltd to międzynarodowa agencja marketingu internetowego specjalizująca się w marketingu w wyszukiwarkach, optymalizacji stron i marketingu mobilnym. Misją firmy jest dostarczanie skutecznych rozwiązań we wszystkich aspektach aktywności swoich Klientów w Internecie. Timgu jest jedynym w Polsce certyfikowanym partnerem Google w programie Google Grants. Firma ma biura w Londynie i Kopenhadze oraz przedstawicielstwo w Warszawie. Agencja została założona w 2010 roku przez byłych pracowników Google: Alexandra Kahna i Lariego Numminena.
Źródło: inf. nadesłana