Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Zespół po raz pierwszy wyruszy poza granice Polski, gdzie powalczy o najlepsze czasy na największych i najszybszych torach we Włoszech, Niemczech i Holandii.
Za sterami Hooligana (Hyundai i20 WRC Proto, jedynego auta wyścigowego prowadzonego za pomocą 2 joysticków) usiądzie Sebastian Luty – uznany kierowca startujący w formule Time Attack, a przy tym prawdopodobnie jedyny sparaliżowany w 95% kierowca wyścigowy na świecie. Na prawym fotelu zasiądzie Maciej Manejkowski - zawodnik polskiej sceny Rallycross, v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020. Zespół Avalon Extreme Racing wystartuje również w Mistrzostwach Polski Rallycross, gdzie Manejkowski powalczy o tytuł mistrza. Plany przewidują również udział w innych imprezach i treningach w Polsce.
Format europejski
„To bardzo trudny i ambitny sezon. Czeka nas aż 7 wyjazdów do Włoch, Niemiec i Holandii. Będziemy się ścigać w formule Time Attack z najlepszymi zawodnikami w Europie na kultowych torach znanych m.in. z Formuły 1. Lubimy wysokie poprzeczki, ale żeby ochłodzić emocje traktujemy ten sezon jednak przygotowawczo. W przyszłości planujemy startować na całym świecie i jest to bardzo dobry, zapoznawczy krok. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu” – komentuje Sebastian Luty, uznany kierowca startujący w formule Time Attack, szef Avalon Extreme.
Starty we Włoszech odbędą się na torach Monaza, Misano, Imola w ramach serii Time Attack Italia oraz na torach Nürburgring, Lausitzring i Hockenheimring w ramach GTA Masters (German Time Attack). Sebastian Luty wystartuje w klasie PRO2000 nowym „bolidem” Hyundai i20 WRC Proto „HOOLIGAN”. Jest to lekka konstrukcja o mocy 500 KM.
„Rywalizacja na pewno będzie zacięta i emocjonująca. Zapraszamy wszystkich fanów motorsportu do kibicowania” – komentuje Sebastian Luty.
Time Attack
Time Attack to formuła, w której zawodnicy rywalizują o jak najlepszy czas okrążenia na różnych torach. Dzień zawodów składa się z 5-6 wyjazdów na tor nazywanych sesjami. Każda z nich trwa około 20 minut. Do wyniku liczy się czas jednego najszybszego okrążenia. W odróżnieniu do innych wyścigów, w Time Attack zawodnicy ruszają pojedynczo w odstępach. Gdy wszyscy są na torze dystanse się zmniejszają, a zawodnicy rywalizują koło w koło.
„Dobrze się czujemy w formule Time Attack. Regulaminy techniczne dla samochodów są bardzo otwarte więc samochody są bardzo rożne i mocno zmodyfikowane co sprawia, że Time Attack jest ciekawy. Ważne rzeczy to waga, aerodynamika, przyczepność i moc. Co roku jest dużo nowych, ciekawych rozwiązań. To sezon zapoznawczy także z pokorą traktujemy go jako naukę” – mówi Maciej Manejkowski, gwiazda polskiej sceny Rallycross, v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020.
Mistrzostwa Polski Rallycross
W Mistrzostwach Polski Rallycross Maciej Manejkowski, dla odmiany za kierownicą, zawalczy o I miejsce i tytuł Mistrza Polski w klasie Super Car Light. To będzie już trzeci sezon tego zawodnika w Mistrzostwach Polski Rallycross. W tym roku Manejkowski wystartuje nowym samochodem, zaprojektowanym i budowanym od podstaw Fordem Fiesta Proto RX. W samochodzie zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, które wg zespołu pomogą sięgnąć po zwycięstwo w sezonie 2021, ale również umożliwią w przyszłości rywalizację w wyższej klasie Super Car.
„Auto projektujemy i budujemy od zera. Jest to duże wyzwanie dla całego zespołu. Łączę z tym samochodem ogromne nadzieje. Będzie krótszy, lżejszy i z zupełnie innym rozkładem masy. niż Lancer EVO X, którym do tej pory startowałem. Z dumą zaprezentuję je w sezonie 2021” – komentuje Maciej Manejkowski.
Postępy z budowy Forda Fiesta Proto RX można śledzić na stronie Avalon Extreme Racing na Facebooku.
Rallycross
Zawody w formule Rallycross są rozgrywane na zamkniętych torach, o nawierzchni asfaltowo-szutrowej. W biegu startuje jednocześnie kilku zawodników co sprawia, że jest bardzo widowiskowy sport. Rallycross cieszy się dużą popularnością wśród kibiców. W tym roku rundy odbędą się głównie na Autodromie Słomczyn, ale również na Slovakiaring, Słowacja i Autodrome Sosnová, Czechy.
Partnerzy zespołu Avalon Extreme Racing
Działalność zespołu Avalon Extreme Racing jest możliwa dzięki przyjaciołom projektu, którym bliski jest motorsport i idea „prawdziwy sport jest jeden”. Szczególnie istotne jest zaangażowanie firm, którym za wsparcie serdecznie dziękujemy: X-Shift Gearboxes, Driveshaft Shop, Ecumaster, N-engineering, Tomson Motorsport, inter-rally.pl, FF-Sport, Fmic.pl, Proto Sleeve, Scheffler Rally & Racing, oraz Proto Cars.
Patronami medialnymi projektu są Motowizja oraz magazyn WRC Motorsport & Beyond.
Źródło: Biuro prasowe Fundacji Avalon