Złośliwe komentarze w internecie? Oczywiście każdy z nas widział ich całe mnóstwo – a może i sam kilka napisał…? Teraz jednak na wszystkich hejterów padł blady strach, a wszystko to za sprawą Pogromców Złośliwości. W akcję sieci klubów fitness CityFit i Fundacji Cancer Fighters, włączyli się czołowi zawodnicy MMA.
Wyobraź sobie taką sytuację. Napisałeś/napisałaś właśnie niezwykle złośliwy komentarz. Klikasz „Wyślij” i przyglądasz się z satysfakcją temu, jakie wywołuje reakcje. Do momentu, w którym ktoś zamieszcza w odpowiedzi na Twój komentarz krótkie wideo. A w nim…
A w nim najlepsza na świecie zawodniczka MMA mówi (bezpośrednio do Ciebie!): Co to za komentarz tam u góry?
Ups, to oznacza, że właśnie trafiłeś na celownik Pogromców Złośliwości, którzy na złośliwe komentarze (głównie na Facebooku) odpowiadają specjalnymi grafikami lub krótkimi filmami. W nich przekonują: zamiast się wyzłośliwiać w internecie, lepiej wpłacić kilka złotych na dzieci walczące z prawdziwą złośliwością… czyli chore na raka. Twarzami akcji jest dwójka dzielnych dzieciaków, Bartek i Nadia, którym nieobce są zmagania z najzłośliwszą z chorób, a także zawodnicy MMA: Joanna Jędrzejczyk i Artur „Kornik” Sowiński.
Pogromcy powstali jako inicjatywa stworzona przez sieć klubów fitness CityFit we współpracy z Fundacją Cancer Fighters, wspierającą dzieci walczące z chorobą nowotworową. Celem akcji jest nie tylko pomoc małym pacjentom pozostającym pod opieką fundacji, lecz także wzrost świadomości społecznej dotyczącej hejtu oraz dotyczącej aktywności fizycznej jako ważnego elementu profilaktyki przeciwnowotworowej.
– Naszą akcją chcemy zachęcić do zmiany perspektywy i do przekucia złej energii w coś dobrego. Pozytywne nastawienie i wzajemne wsparcie to wartości ważne dla naszej marki i bardzo liczymy na to, że wspólnie z naszymi Ambasadorami, przekonamy nieprzekonanych, że pomaganie jest fajniejsze niż hejtowanie. – mówi Karolina Bałaban, PR Manager CityFit.
Na stronie akcji można kupić cegiełki oraz charytatywne wejściówki do klubów CityFit, z których dochód trafi na konto fundacji. Równolegle CityFit uruchomił również możliwość charytatywnej dopłaty do karnetu dla swoich klubowiczów.
– Każdego dnia robimy wszystko, aby na twarzach naszych Wojowników gościł wyłącznie uśmiech. Środki zebrane dzięki akcji pomogą nam przeprowadzić kolejne akcje, ale co najważniejsze – zakupić specjalistyczny sprzęt medyczny, który jeszcze bardziej wpłynie na jakość leczenia naszych podopiecznych – mówi Marek Kopyść, Prezes Zarządu Fundacji Cancer Fighters.
W inicjatywę Pogromców Złośliwości zaangażowana jest agencja digitalowa WebTalk, która prowadziła prace programistyczne przy tworzeniu strony internetowej akcji.
Za stworzenie konceptu oraz produkcję i promocję materiałów wspierających inicjatywę odpowiedzialna jest poznańska agencja reklamowa GPD Agency (obsługująca takie marki jak Lidl, CityFit, Dr. Oetker, Lisner, House, Lubella, Hochland), która za projekt otrzymała dwa wyróżnienia w Konkursie Niezależnej Kreacji KREATURA 2018.
Ideę przedsięwzięcia wspiera również system płatności Tpay.com oraz dostawca oprogramowania firma NVT. W wyszukiwaniu najbardziej złośliwych komentarzy pomaga zespół i aplikacja Newspoint.
Więcej informacji o Pogromcach Złośliwości na www.pogromcyzlosliwosci.pl.
Fundacja Cancer Fighters: Naszym celem jest motywowanie dzieci do walki z chorobą i pokazywanie im, że diagnoza to nie wyrok, tylko impuls do pokazania swojej wewnętrznej siły! Zakres działania Fundacji jest bardzo szeroki – finansujemy szeroko rozumianą profilaktykę zdrowotną, refundujemy koszty leczenia naszych podopiecznych i finansujemy sprzęty medyczne w placówkach, z którymi współpracujemy. Organizujemy profesjonalne sesje zdjęciowe dla pacjentów oddziałów onkologicznych, pokazujące ich siłę w walce z chorobą. Zapraszamy do kliniki osoby, które swoją zawziętością i ciężką pracą dochodzą do zamierzonego celu. Akcja Cancer Fighters prowadzona jest od czerwca 2014 r., a od października 2015 r. jesteśmy fundacją. www.cancerfighters.pl.
Źródło: Fundacja Cancer Fighters