Najmłodsi, wspólnie z ANWILEM oraz Towarzystwem Promocji Ryb, uczą się proekologicznych postaw. Dzieci, w ramach akcji „Pan Karp zarybia Wisłę”, już siódmy rok z rzędu zarybiły królową polskich rzek – Wisłę. Inicjatywa od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
– Naszą misją jest podnoszenie wiedzy i troski o środowisko. Szczególnie zależy nam na ochronie zasobów naturalnych i krzewieniu edukacji ekologicznej. Do udziału w akcji, zaprosiliśmy szkoły i przedszkola zlokalizowane w narzeczu Wisły. Zadaniem dzieci było przeprowadzenie akcji na rzecz czystości rzeki Wisły i zrelacjonowanie jej przebiegu za pomocą różnych technik wyrazu. Docierały do nas prace plastyczne, fotograficzne i filmowe z całej Polski. W sumie otrzymaliśmy ponad 120 zgłoszeń – podsumował Zbigniew Szczepański, Prezes Towarzystwa Promocji Ryb.
Prace konkursowe oceniane były w trzech indywidualnych kategoriach wiekowych i kategorii grupowej. Dla zgłoszeń indywidualnych przewidziano nagrody rzeczowe, a dla grupowych – placówek, pieniężne.
Każdorazowo zwieńczeniem akcji, jest zaangażowanie dzieci we wspólne, uroczyste zarybianie Wisły. W tym roku najdłuższą rzekę w Polsce zasiliły tysiące młodych szczupaków, które trafiły do rzeki na wysokości miejscowości Gąbinek / Kucerz.
– Troska i dbałość o zasoby naturalne to jeden z naszych priorytetów. Zależy nam na tym, aby ANWIL wnosił swój wkład w kształtowanie świadomości ekologicznej w Polsce, dlatego sami organizujemy lub włączamy się w różnego rodzaju akcje i inicjatywy. To właśnie dzięki nim możemy uczyć, szczególnie młode pokolenia, odpowiedzialności za otaczający nas świat przyrody – powiedziała Daria Studzińska, Dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Sponsoringu.
Akcja „Pan Karp zarybia Wisłę”, w którą zaangażowany jest ANWIL, została w tym roku wyróżniona i doceniona w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Źródło: Fundacja Anwil Dla Włocławka