Tysiące plakatów i ulotek, spoty telewizyjne i radiowe, specjalna strona internetowa, wyszukiwarka bazy danych organizacji pożytku publicznego - ogólnopolska kampania społeczna "1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego", której głównym celem było popularyzowanie wśród podatników wiedzy na temat odpisu 1% dobiegła końca. Czas na pierwsze podsumowanie.
W ciągu czterech miesięcy trwania Kampanii
zostało zrealizowanych wiele działań:
- wyemitowano spoty telewizyjne i radiowe
- wydrukowano i rozesłano do zainteresowanych organizacji 20 000 plakatów i ulotek
- plakaty informacyjne trafiły do 400 urzędów skarbowych
- zamieszczono wyszukiwarki bazy danych OPP na wielu serwisach miejskich i ogólnopolskich
- ukazało się ponad 2 000 publikacji prasowych poświęconych tematyce 1% podatku, w wielu stacjach telewizyjnych i radiowych miały miejsce audycje związane z odpisem 1%
- funkcjonowała oficjalna strona kampanii www.jedenprocent.pl, na której znajdowały się główne informacje o przebiegu kampanii; informacje zamieszczaliśmy również w serwisie www.pozytek.ngo.pl
- w Informatorium Centrum "Szpitalna" regularnie udzielano informacji o możliwościach przekazania 1% podatku
Kampania Społeczna 1% podatku odbyła się po raz
drugi. Jej organizatorami były Akademia Rozwoju Filantropii w
Polsce oraz Stowarzyszenie Klon/Jawor. Kampania miała charakter
informacyjny i wizerunkowy. Miała zachęcać podatnika do przekazania
1% podatku – pokazać prostotę mechanizmu, czytelność i
przejrzystość, uświadomić znaczenie 1% dla organizacji i
społeczeństwa obywatelskiego.
Celami kampanii było:
- zwiększenie wiedzy podatników o możliwości dokonania odpisu,
- zwiększenie aktywności podatników i zaangażowania społecznego obywateli poprzez zbudowanie pozytywnego klimatu wokół idei 1%,
- zachęcenie jak największej liczby osób do przekazania 1% podatku na rzecz OPP,
- dostarczenie wiedzy o mechanizmie przekazywania 1% podatku – jako o prostym, efektywnym i dostępnym dla każdego,
- utrwalanie pozytywnego wizerunku OPP wśród podatników – jako organizacji przejrzystych i odpowiedzialnych,
- wsparcie OPP w zakresie pozyskiwania środków z 1% podatku.
W chwili obecnej organizatorzy podsumowują
wszystkie działania. Do końca czerwca 2006 roku przedstawią
sprawozdanie z Kampanii, z opisaniem wszystkich działań i oceną ich
skuteczności.
Organizatorzy serdecznie dziękują wszystkim,
którzy zaangażowali się w kampanię i wsparli nasze działania.
Dziękują również wszystkim podatnikom za wsparcie działań
społecznych 1% swojego podatku!
Źródło: Stowarzyszenie Klon/Jawor