Z obrad Międzynarodowej konferencji naukowej pt. "Edukacja - Przedsiębiorczość - Jakość"
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie wraz z Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki zorganizowały IX Międzynarodową Konferencję Naukową pod hasłem „Edukacja - Przedsiębiorczość - Jakość wyzwania i zagrożenia”, która odbyła się w dniach: 18 - 19 września 2008 w Ustroniu.
Konferencja zorganizowana została w ramach projektu „Edukacja -
Przedsiębiorczość – Jakość” współfinansowanego ze środków
Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Towarzystwa
Oświatowego Ziemi Chrzanowskiej w Chrzanowie.
W konferencji wzięli udział przedstawiciele zaproszonych
Uczelni, honorowi goście, studenci Wyższej Szkoły
Przedsiębiorczości i Marketingu jak i pracownicy niepedagogiczni.
Konferencja stanowiła miejsce nawiązania współpracy między
uczelniami zarówno krajowych jak i zaproszonych uczelni
zagranicznych oraz zbudowanie forum wymiany doświadczeń w
dziedzinie nauki, przedsiębiorczości, zarządzania jak i podnoszenia
jakości działalności edukacyjnej poszczególnych jednostek
organizacyjnych.
Zasadniczym celem konferencji była prezentacja osiągnięć i
wymiana doświadczeń w obszarze teoretycznych i praktycznych
aspektów przedsiębiorczości, jakości oraz edukacji w różnych
płaszczyznach, która podzielona została na trzy bloki
tematyczne:
- SEKCJA A:„Rola i znaczenie czynników wpływających na jakość wytwarzanych materiałów”
- SEKCJA B:„Psychologiczno-pedagogiczne czynniki ryzyka zachowań patologicznych młodzieży”
- SEKCJA C:„Rola jakości w nauczaniu i przedsiębiorczości”
Po konferencji została wydana publikacja pt „Jakość w nauczaniu
i przedsiębiorczości” pod redakcją naukową doc. dr inż. Adama
Tabora, prof. dr hab. Tadeusza Grabińskiego oraz dr Leszka
Woszczka. W książce znaleźć można artykuły w większości poświęcone
różnorodnej problematyce,
w której przewodzi idea jakości. Autorzy poszczególnych
publikacji zaprezentowali w niej tematykę swoich aktualnych
zainteresowań naukowych. Różnorodność tematów podejmowanych w
książce stanowi istotny jej walor, a pomysły i informacje w niej
zawarte możemy wykorzystywać w rozwoju nauki.