Laureatami 33. edycji Raportu CSR zostali: Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, za edukację społeczeństwa w zakresie problemów ze słuchem oraz Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis za kampanię, której jednym z celów jest uświadomienie partnerom osób z nowotworem, tego jak ważne jest ich wsparcie.
Kolejny laureat to fundacja OnkoCafe, która wspólnie z firmą Novartis, opracowała i przeprowadziła kampanię skierowaną m.in. do mężczyzn, partnerów kobiet z nowotworami. Kampania uświadamia jak ważne jest wsparcie bliskiej osoby w walce z chorobą. W ramach kampanii wymyślono „BreastFit” czyli sztukę badania piersi i sztukę rozmowy z partnerką na temat profilaktyki i leczenia raka piersi.
Wiele aktywności o charakterze CSR, o których przeczytamy w Raporcie, dotyczy też najmłodszych. Jedną z nich jest organizacja ogólnopolskich festynów rodzinnych „Bądźmy razem” przez oddziały diecezjalne Caritas Polska i sieć sklepów Biedronka.
Na kolejnych stronach Raportu redakcja pisze też o inicjatywach spółki PKP Cargo, która na dachu budynku, w którym ma swoją siedzibę, stworzyła… pszczelą pasiekę! Przeczytamy też o działaniach CSR firm, które na co dzień są wiodącymi producentami alkoholu. Ich projekty i podejście do odpowiedzialnego biznesu naprawdę może zaskoczyć.
W poprzednich edycja Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. Tauron Polska Energia, Jeronimo Martins Polska, RE project development, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Orange Polska, Grupa Ferrero, KGHM Polska Miedź oraz Astra CEE.
Raport jest przygotowywany, co kwartał przez portal RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Źródło: redakcja portalu RaportCSR.pl