Laureatami 30. edycji Raportu CSR zostali: ATC Cargo - za działania prowadzone na rzecz pracowników oraz Grupa PKP - za projekty dotyczące społecznej rewitalizacji obiektów kolejowych.
- Czy państwo może współdziałać ze światem biznesu w zakresie CSR? - Zapytaliśmy o to Bartosza Marczuka, wiceministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który na łamach Raportu przekonuje, że taka współpraca jest nie tylko możliwa, ale też bardzo potrzebna.
W tym numerze postanowiliśmy też prześwietlić największe edukacyjne projekty firm i instytucji, m.in. akcję „Tornister Pełen Uśmiechów” projekt prowadzony przez wydawców edukacyjnych, „Od uprawy do potrawy” (TESCO), a także konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego celem jest promowanie czytelnictwa.
Przedstawiamy też ciekawą inicjatywę Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej: pierwszy system certyfikacji produktów i usług dla osób starszych w Europie - OK Senior, a także działania CSR prowadzone na rzecz pracowników i lokalnych społeczności przez giganta z branży IT firmę Atos.
- Szczególną wagę przykładamy do bezpieczeństwa i dobrze zorganizowanego stanowiska pracy - przekonuje Monikę Urbaniak, dyrektor Agencji Celnej ATC-Cargo. - Odpowiedzialność wobec pracowników jest wyrazem naszego przekonania, że ludzie tworzący firmę, to nasz najcenniejszy kapitał. Wiemy, że to pracownicy stanowią o naszej sile.
- Dworce mogą pełnić różnorakie funkcje dla lokalnej społeczności. Każdy pomysł rewitalizacji budynku rozpatrujemy oddzielnie. Ważne jest, żeby analizować go we współpracy z samorządami, które dobrze znają potrzeby lokalnych społeczności – mówi Michał Beim, członek zarządu Grupy PKP.
W poprzednich edycja Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. Tauron Polska Energia, Jeronimo Martins Polska, RE project development, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Orange Polska, Grupa Ferrero, KGHM Polska Miedź oraz Astra CEE.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez portal RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Źródło: RaportCSR.pl