W 24. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wyróżnieni zostali: Fundacja Dorastaj z Nami oraz SES Astra. Tematem przewodnim Raportu była polityka senioralna i cywilizacyjne wyzwania stojące przed pokoleniem 50+.
Raport CSR jest przygotowywany co kwartał przez redakcję tygodnika Gazeta Finansowa i portal RaportCSR.pl, przy wsparciu dodatku ekonomicznego do Super Expressu - Super Biznes oraz portalu Kurier365.pl. Partnerem Raportu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Fundacja powstała z inicjatywy 27 polskich firm, często konkurujących na rynku, które zjednoczyły się w solidarnej misji społecznej.
Konkurs jest przykładem działań CSR i precyzyjnie wpisuje się w definicję społecznej odpowiedzialności biznesu. Inicjatywa łączy misję firmy z działaniami o charakterze społecznym.
Wiodącym tematem obecnego wydania Raportu CSR była cyfrowa aktywizacja pokolenia 50+. Nasi rozmówcy, m.in. Krzysztof Głomb, prezes stowarzyszenia „Miasta w Internecie”, czy Marzena Rudnicka, prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej przekonują na łamach Raportu, jak bardzo tzw. e-integracja seniorów może pomóc polskiej gospodarce. W Raporcie poruszamy też sprawy dotyczące zmian w sprawozdawczości danych niefinansowych przez firmy w Unii Europejskiej, co wiąże się z wprowadzeniem nowej dyrektywy przez Radę UE.
Tradycyjnie w Raporcie nie zabrakło też przykładów odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Piszemy m.in. o akcji „Ciepło z natury”, prowadzonej przez PGNiG Termika; „Czytaj etykiety”, prowadzonej przez sieć sklepów Biedronka czy o wsparciu młodych sportowców przez firmę Arcus.
Źródło: inf. nadesłana