XI Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Internecie
XI Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy można było obserwować, a także brać w nim udział za pośrednictwem Internetu. Tego dnia zanotowano 6 milionów wywołań stron serwisu www.wosp.org.pl.
Ten wzmożony ruch wywołany został przez połączenia ze 120 000 lokalizacji z 73 krajów (m.in. z Niemiec, Belgii, Wielkiej Brytanii, ale także ze Stanów Zjednoczonych, z Kanady czy z Laosu).
Nowinki na stronach
Na naszych stronach pojawiło się w ciągu całego dnia ponad 50 nowinek wzbogaconych o gorące fotografie ze studia i z koncertu pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, a także pojawiła się galeria, w której co kilka minut pojawiało się nowe zdjęcie.
Czat
Cały czas funkcjonował czat, który w najgorętszych momentach gościł ponad 500 osób, a przez który w ciągu dnia przewinęło się 35 368 osób.
Aukcja
Absolutnym zaskoczeniem dla organizatorów zakończył się dzień na internetowych aukcjach, przygotowanych przez ALLEGRO.PL. O ile rok temu dwumiesięczna praca serwisu zakończyła się wynikiem 400 tysięcy złotych, to w tym roku, pod koniec dnia, deklarowana kwota wszystkich 3100 aukcji wyniosła 798 013 złotych, przy czym do końca stycznia można jeszcze wystawiać przedmioty, więc ostatnie aukcje zakończą się 14 lutego.
Transmisja internetowa
Według wstępnej oceny Telewizji Polskiej, przygotowaną przez nich transmisję internetową obejrzało 106 070 osób. Ilość osób oglądająca transmisję jednocześnie osiągała w szczytowych momentach 400, co w sposób całkowity wykorzystywało możliwości łącz.
Poczta
Na konta e-mailowe orkiestry dotarło 677 wiadomości, z czego 332 to meldunki ze sztabów dotyczące ilości zebranej kasy i opisu wydarzeń finałowych.
Pieniądze
Oczywiście udostępniona była też usługa wpłacania pieniędzy na konto Wielkiej Orkiestry poprzez Internet za pośrednictwem karty kredytowej. System udostępniła nam firma POLCARD i za jego pośrednictwem w dniu Finału wpłynęło 126 tysięcy złotych
W tym dniu uruchomiona została nowa forma wsparcia Orkiestry za pośrednictwem Internetu. Otóż każdy użytkownik, który tego dnia połączył się z Internetem za pośrednictwem udostępnianego przez Onet.pl SA numeru dostępowego ONET KONEKT, przekazywał koszt tego połączenia w całości na konto Fundacji. Ze wstępnych obliczeń firmy Onet.pl – wsparcie tą drogą wyniosło 102 547 tys. złotych.
Kilka informacji technicznych
XI Finał i internetowe zasoby Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy były obsługiwane przez platformę hostingową TDC Internet Polska SA. Dla zapewnienia odpowiedniej mocy obliczeniowej systemu TDC Internet zastosowało dodatkowo 5 komputerów firmy Sun Microsystems, które pracowały pod kontrola systemu operacyjnego Solaris 8 tworząc razem z innymi komponentami infrastruktury wirtualny serwer WWW.
Do TVP na Woronicza TDC Internet zestawiło internetowe łącze stałe o przepustowości 2 Mb/s. W szczytowych momentach łącze to było obciążone na poziomie 1,8 Mb/s. Obsługiwało ono ruch generowany przez sieci komputerowe zestawione w studio 5, w tym w szczególności biuro Fundacji, aukcje kart telefonicznych i złotych serduszek, wpłaty gotówkowe dokonywane z kart kredytowych i kawiarenkę internetową.
Ludzie
Całe przedsięwzięcie obsługiwało 17 osób – 7 osób z ekipy WOŚP Internet, 5 osób z TDC Internet, 4 z Allegro.pl i 1 osoba z Onet.pl SA. Na co dzień, nad tworzeniem i pracą serwisu pracuje zespół 3 osób z Fundacji, przy wparciu TDC Internet.
Źródło: Fundacja WOŚP