6 grudnia 2013 wystartowała trzynasta edycja Konwoju Muszkieterów. Ta najstarsza inicjatywa prospołeczna jest prowadzona przez Fundację Muszkieterów, którą tworzą wszyscy właściciele supermarketów Intermarché oraz Bricomarché.
Ideą Konwoju Muszkieterów jest niesienie pomocy placówkom w całej Polsce, szczególnie tym z małych i średnich miejscowości. Są to zarówno jednostki dydaktyczne dla dzieci i młodzieży, domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze, parafialne zespoły Caritas, jak również młodzieżowe kluby sportowe. Wszystkie ośrodki, wytypowane przez właścicieli supermarketów Intermarché i Bricomarché, otrzymają czeki w wysokości 3 500 zł. Darowizny te będą mogły zostać przeznaczone na najpilniejsze potrzeby placówek.
- Grupa Muszkieterów powołała Fundację w kwietniu 2002 roku. Jej celem jest wspieranie najbardziej potrzebujących osób, instytucji, placówek działających w miastach, w których funkcjonują sklepy Grupy – Intermarché i Bricomarché. Przez ponad 10 lat działalności charytatywnej udało się nam przekazać niespełna 12 000 000 złotych. Jedną z najważniejszych akcji społecznych Fundacji jest organizowany od 2001 roku Konwój Muszkieterów. Dzięki tej inicjatywie udało się wesprzeć 2 000 placówek w całym kraju oraz przekazać niemal 8 000 000 złotych, tłumaczy Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Co roku patronat nad Konwojem Muszkieterów obejmują znani, polscy artyści. Ambasadorem tegorocznego Konwoju został popularny, pop-rockowy zespół Pectus, który postanowił nie tylko wesprzeć Konwój swoim wizerunkiem, ale również aktywnie uczestniczyć w spotkaniach z dziećmi.
- W ciągu najbliższych dwóch miesięcy zespół Pectus odwiedzi trzy wybrane placówki w: Warszawie, Bolesławcu i Białej Podlaskiej. Podczas spotkań odbędzie się wspólne kolędowanie oraz przekazanie czeku na rzecz wybranej organizacji. Konwój Muszkieterów to również cykl spektakli teatralnych przygotowanych z myślą o najmłodszych widzach. Do 15 placówek z całej Polski przyjedzie, jak co roku, Teatr Wariaté, ze specjalnym spektaklem „Zimowa układanka”, dodaje Marek Feruga.
Klienci sieci Intermarché i Bricomarché mogą bezpośrednio zaangażować się w Konwój Muszkieterów. Kupując specjalne torby zakupowe Fundacji każdy może wesprzeć podopiecznych z lokalnych ośrodków. Dochód ze sprzedaży toreb w całości przeznaczony jest na potrzeby, wskazanych przez właścicieli supermarketów, organizacji. W zeszłorocznej edycji Konwoju Muszkieterów sprzedano ponad pół miliona toreb, z których całkowity dochód został przeznaczony na potrzeby wytypowanych placówek.
- Mamy nadzieję, że podczas tegorocznej edycji zostanie pobity kolejny rekord, dzięki czemu będzie możliwe przekazanie darowizn jeszcze większej liczbie placówek.
To za sprawą naszych klientów, lokalnych społeczności, partnerów biznesowych, artystów możemy co roku angażować się w pomoc na rzecz placówek, które często zmagają się z problemami finansowymi i potrzebują pomocy z zewnątrz, dodaje Prezes Fundacji Muszkieterów, Marek Feruga.
Patronat medialny nad kampanią objęły TVP1 oraz Radio ZET oraz Radio ZET Gold.
Fundacja Muszkieterów została założona w 2002 roku przy Grupie Muszkieterów, a jej głównym celem jest pomoc osobom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, zwłaszcza dzieciom. Fundacja, zgodnie z wartościami Grupy Muszkieterów dotyczącymi dzielenia się zyskami z potrzebującymi, podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i prospołeczne w miejscowościach, w których działają sklepy Intermarché i Bricomarché.
Źródło: Fundacja Muszkieterów