Wyniki II edycji konkursu „W pełni zaradni”
269 firm z całej Polski otrzymało godło kampanii społecznej „W pełni zaradni” w ramach drugiej edycji konkursu, zakończonego 28 listopada 2007. Znak promocyjny otrzymać mogli pracodawcy z otwartego rynku pracy, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne.
By przystąpić do konkursu, firmy zatrudniające do 50 pracowników
miały mieć wśród nich na etacie przynajmniej jedną osobę
niepełnosprawną. Minimum trzy osoby niepełnosprawne powinni byli
zatrudniać ci, u których pracuje od 51 do 250 osób. Natomiast
pracodawcy, którzy dają pracę więcej niż 250 osobom, musieli
zatrudniać przynajmniej 5 niepełnosprawnych. Wymagania te spełniły
wszystkie zgłoszone do drugiej edycji firmy.
Najwięcej przedsiębiorstw zgłosiło się z województwa
dolnośląskiego – aż 34. Niewiele mniej z województwa pomorskiego
(31), kujawsko-pomorskiego (29) oraz łódzkiego (27). Najmniej firm
(tylko dwie) zgłosiło się z województwa świętokrzyskiego. W
zakończonej 20 czerwca 2007 r. pierwszej edycji konkursu, godłem
kampanii uhonorowano w sumie 47 przedsiębiorstw i instytucji.
Wszyscy nagrodzeni otrzymali certyfikaty oraz prawo do
korzystania ze znaku promocyjnego kampanii, przez umieszczanie go
na opakowaniach swoich produktów i w ofertach usług. Projektodawcy
mają nadzieję, że godło kampanii „W pełni zaradni” stanie się cenną
informacją dla klientów, że wybierając oznaczone nim produkty,
wspierają przedsiębiorców przychylnych osobom niepełnosprawnym.
Konkurs dla pracodawców jest jednym z kluczowych elementów
kampanii społecznej, realizowanej przez sześcioro osób
niepełnosprawnych. Spośród firm, które zgłosiły się do obydwu
edycji konkursu, Kapituła wyłoni 10 laureatów, którzy łącząc
umiejętnie biznes z odpowiedzialnością społeczną, wychodzą
naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych. Ogłoszenie 10 laureatów
konkursu nastąpi podczas uroczystej gali podsumowującej kampanię
społeczną „W pełni zaradni” w styczniu 2008.
Źródło: wpelnizaradni.pl