Przypominamy, że na stronach Departamentu Pożytku Publicznego dostępny jest wykaz organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2013 wraz z rachunkami bankowymi.
Wykaz w pliku do pobrania:
Co muszą zrobić OPP?
Na wykazie jest ponad 7600 organizacji pożytku publicznego, w tym ok. 480 nie ma podanego numeru konta bankowego. Wszystkie OPP powinny sprawdzić, czy na wykazie jest ich numer konta i czy jest poprawny. Jeśli nie ma lub nie jest poprawny to koniecznie trzeba to zgłosić do końca stycznia do urzędu skarbowego. Niezgłoszenie powoduje utratę możliwości zbierania 1%.
Dane o nowo zgłoszonym numerze konta pojawią się na kolejnym wykazie publikowanym przez MPiPS na dzień 15 lutego 2014 r. Organizacja powinna wtedy sprawdzić, czy jej dane są poprawnie wpisane. Jeśli są się w nch błędy, to ponownie należy interweniować w swoim urzędzie skarbowym, czyli złożyć pismo z informacją o właściwych danych. Tylko pełna dbałość o dane na wykazie zapewni, że 15 marca 2014 r., kiedy opublikowana będzie jego ostateczna wersja, numer konta, ale także adres i nazwa organizacji będą właściwe. Po 15 marca 2013 r. informacji tych nie będzie już można poprawić.