W trakcie Dni Piasków w niedzielę 8 lipca odbyło się podsumowanie konkursu na prezentację „Budżetu swojej gminy lub powiatu”, którego organizatorem jest Fundacja „Miejsce Moje” w ramach projektu „Akademia Aktywności”
Na konkurs, którego celem było zachęcenie młodych mieszkańców gmin powiatu gostyńskiego do zainteresowania się problematyką finansów samorządowych, wpłynęło siedem prac cztero- i pięcioosobowych zespołów uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Jury, powołane przez organizatorów, kierując się następującymi kryteriami: atrakcyjność i zrozumiałość dla odbiorcy, postanowiło przyznać siedem równorzędnych nagród dla uczniów ze szkół: Zespołu Szkół Rolniczych w Grabonogu, Zespołu Szkół w Piaskach, Gimnazjum nr 1 w Gostyniu, Zespołu Szkół w Bodzewie i Zespołu Szkół Zawodowych w Gostyniu).
Nagrody otrzymali:
1) Agnieszka Bogdańska, Kinga Nowacka, Paulina Szułczewska, Monika Tomiak Gałczyńska (ZS w Grabonogu) za pracę "Smerfowy budżet"
2) Zuzanna Pietrzyk, Jolanta Henzel, Paweł Kołacki, Monika Gano (ZS w Piaskach) za pracę "Świnka-skarbonka"
3) Katarzyna Górna, Monika Cieplik, Joanna Turkiewicz, Sara Szarzyńska (ZS w Bodzewie) oraz Marta Cieplik (ZSZ w Gostyniu) za pracę "Budżet mojego powiatu"
4) Adrian Kalka, Anita Kozielska, Katarzyna Kulesz, Justyna Namiel, Nicola Gubańska (ZS w Bodzewie) za pracę "Budżet mojej gminy"
5) Paweł Ciążyński, Mikołaj Dolatowski, Patryk Mazurek, Piotr Sowiński, Paulina Zaremba (ZS w Piaskach) za pracę "Budżet Gminy Piaski 2012"
6) Paweł Ciążyński, Mikołaj Dolatowski, Patryk Mazurek, Piotr Sowiński, Paulina Zaremba (ZS w Piaskach) za pracę "Budżet Gminy Piaski"
7) Jędrzej Matyśkiewicz, Jakub Konieczny, Adrian Wawrzyniak, Michał Wesołowski, Łucja Zmyślona (Gimnazjum nr 1 w Gostyniu) za pracę "Budżet powiatu"
Wszyscy wyróżnieni uczniowie otrzymali akcesoria komputerowe ufundowane przez Fundusz dla Organizacji Pozarządowych Grantu Blokowego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Powiat Gostyński i Gminę Piaski.
Źródło: Stowarzyszenie "Dziecko" - opracowanie własne