Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Wybrano najlepsze prace w II edycji konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej
Emilia Legieta
We wtorek, 9 marca 2010 odbyła się uroczysta gala na zakończenie konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej, którego organizatorem była Fundacja FOR oraz Bank Zachodni WBK. Grand Prix konkursu za najlepszy komiks otrzymali Łukasz Bogacz i Roman Gajewski, a za najlepszą animację - Przemysław Liput.
Celem konkursu było upowszechnienie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz obalanie mitów związanych z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi nas wszystkich, takimi jak:
- problem dziury budżetowej,
- prowadzenie własnej firmy,
- udział w wyborach,
- wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę.
Pula nagród w konkursie wyniosła 35 tys. zł
Uroczyste zakończenie konkursu miało miejsce w księgarni Traffic w Warszawie, a udział w nim wzięli autorzy nagrodzonych prac oraz jury w składzie: prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR oraz Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki - twórcy Jeża Jerzego, Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski.
- Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż pierwsza. Na konkurs wpłynęło ponad 200 prac, jurorzy mieli więc trudne zadanie, a ich obrady były naprawdę burzliwe. Ostatecznie nagrodzone zostały 33 komiksy i 7 animacji. – powiedziała Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.
Nagrody przyznane zostały w dwóch kategoriach: komiks i animacja. W obu kategoriach za I miejsce przyznano nagrody w wysokości 5 tys. zł zł, za II miejsce – 3 tys. zł, za III miejsce – 2 tys. zł.
Nagrody pieniężne zostały przekazane nagrodzonym osobom w formie kart prepaidowych Banku Zachodniego WBK z logotypami konkursu oraz Fundacji FOR.
Grand Prix za najlepszy komiks otrzymali Łukasz Bogacz (scenariusz) i Roman Gajewski (rysunki). Drugą nagrodę otrzymał Maciej Trzepałka, a trzecią - Michał Drabik.
Dodatkowo nagrodzone zostały najlepsze komiksy w każdej kategorii tematycznej (nagrody w wysokości 1 tys. zł).
Największe uznanie jury w kategorii „Skąd się bierze dziura budżetowa? - czyli problemy finansów publicznych w Polsce” zdobył Tomasz Bereźnicki. W kategorii „Korzyści z prowadzenia własnej firmy/Trudności w zakładaniu własnej firmy” autorką najlepszej pracy okazała się Emilia Jaroszewska. W kategorii „Dlaczego warto brać udział w wyborach?” zwyciężył Marek Regner, w kategorii „Socjalizm czyli gospodarcza droga donikąd” główną nagrodę zdobyły ex eaquo dwie prace: Łukasza Majewskiego oraz Macieja Jasińskiego i Jakuba Mathia.
Każdy z członków jury przyznał również nagrodę dla komiksu, który chciał w szczególny sposób wyróżnić. Autorzy wybranych prac otrzymali nagrody rzeczowe. Prof. Leszek Balcerowicz nagrodził pracę Piotra Getlera, Tomasz Bagiński wyróżnił pracę Macieja Jasińskiego i Jakuba Mathia, Jackowi Fedorowiczowi najbardziej podobał się komiks Konrada i Artura Ganczarków, Michał Ogórek wyróżnił Magdalenę Grudowską, Tomasz Leśniak - Piotra Perłowskiego, a Rafał Skarżycki – Łukasza Majewskiego. Nagrodę Marka Raczkowskiego otrzymała Emilia Jaroszewska, Antoni Rodowicz wyróżnił komiks Macieja Jasińskiego i Jakuba Mathia, a Artur Adamski - pracę Ingi Widlińskiej.
Za komiksy w kategorii wiekowej do lat 16 trzy równorzędne nagrody w wysokości 1 tys. zł otrzymały: Katarzyna Wymazał, Maja Jaroszkowska oraz Maria Kąpa.
Grand Prix za najlepszą animację otrzymał Przemysław Liput, drugie miejsce zajął Michał Jaszowski, a trzecie - Bartosz Słomka.
Wszystkie nagrodzone komiksy i animacje są dostępne w formie elektronicznej na stronie www.for.org.pl.
Prace zostaną opublikowane w zbiorczej antologii, a animacje wydane na płytach DVD.
Patroni Konkursu: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Metro, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Gildia.pl, Aleja Komiksu, Korba.pl, TOK FM, TVN24.pl.
Wsparcie Public Relations: Ciszewski Financial Communications
Dodatkowych informacji udziela:
Alicja Defratyka
Koordynator Projektu
Fundacja FOR
tel. +48 22 427 40 12, 601 717 192 e-mail: alicja.defratyka@for.org.pl
Alicja Defratyka
Koordynator Projektu
Fundacja FOR
tel. +48 22 427 40 12, 601 717 192 e-mail: alicja.defratyka@for.org.pl
Źródło: Fundacja FOR
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.