Współtwórcy Faktu i wicenaczelny Forbesa wprowadzają innowacyjne szkolenie dla NGO
„College Method: klucz do mediów” to innowacyjne szkolenie nastawione na pełne zrozumienie potrzeb mediów i potrzeb opinii publicznej. Zrywa ze schematem nudnych prezentacji w wykonaniu teoretyków, którzy w redakcji nie spędzili nawet dwóch minut. Jan Domaniewski i Robert Feluś – współtwórcy Faktu oraz Jacek Pochłopień, były wicenaczelny miesięcznika Forbes, to praktycy. Uczestnicy po dniu szkolenia wychodzą z pakietem konkretnych umiejętności.
Przełamać barierę mediów
To, że istnieje gruba bariera mediów i bariera opinii publicznej, wie każdy, kto zajmuje się komunikacją czegokolwiek. – Dlatego chcemy pokazać w praktyce, jak działają media i co z ich procedur można wziąć z sukcesem dla siebie – mówi Jan Domaniewski, były wicenaczelny Faktu, a obecnie doradca w biznesie, polityce i projektach społecznych. Razem z byłym naczelnym Faktu Robertem Felusiem oraz byłym wicenaczelnym Forbesa Jackiem Pochłopieniem uruchomili nowy standard szkolenia – COLLEGE METHOD. – Symulujemy warunki kolegium redakcyjnego, żeby ludzie tworzący projekty lub ich komunikację, mogli się zmierzyć z najtrudniejszym wyzwaniem – jak znaleźć klucz do mediów i nauczyć się go używać – podkreślają twórcy projektu.
Warsztaty z profesjonalistami
Domaniewski od lat doradza największym projektom biznesowym i społecznym w Polsce. Zajmuje się również doradztwem w przedsięwzięciach politycznych. – Polityka to taka kuźnia argumentów. Jeśli ktoś nie umie kuć, to ginie – tłumaczy. Z kolei Feluś z powodzeniem przeprowadził transformację Faktu polegającą na scaleniu newsroomów zajmujących się gazetą papierową i jej elektronicznym odpowiednikiem. – Media, social media, czy sama opinia publiczna, są bardzo krytyczne i nieufne, ale nie są przeciwnikiem komunikującego. No, chyba że on sam staje się swoim własnym przeciwnikiem. Najczęściej takie działanie wynika z nieznajomości wszystkich realiów – zaznacza. – Kontakt z wewnętrznymi mechanizmami mediów jest bezcenny. To nie jest czarna magia, tylko specjalistyczne środowisko, którego zasady działania trzeba poznać w praktyce, a nie w teorii – dodaje Jacek Pochłopień.
COLLEGE METHOD to warsztaty przeznaczone dla zarządów firm, samorządów, organizacji społecznych oraz osób zajmujących się komunikacją, w tym agencji PR. – Nie chodzi o spotkanie z ciekawym człowiekiem ani o teoretyzowanie czy nudne prezentacje. Dlaczego my? Bo w przeciwieństwie do wielu szkolących, którzy nie spędzili nawet dwóch minut w redakcji, na własnej skórze przekonaliśmy się, co to znaczy walka o temat czy o uwagę i uznanie opinii publicznej. Mamy jeden cel: maksymalne możliwe podniesienie umiejętności specjalistów, którzy zajmują się argumentacją i komunikacją. Ale to szkolenie dotyczy także tych osób, które odpowiadają nie tylko za komunikację działań, ale i za same działania. Często dany projekt, samorządowy, społeczny czy biznesowy można zbudować naprawdę efektywnie, jeśli się na samym początku, w fazie idei, przewidzi jego możliwy wydźwięk – wyjaśnia Domaniewski.
Projekt COLLEGE METHOD został uruchomiony na stronie www.multinewsroom.pl. – Decyduje efekt. Uczestnik warsztatów ma wyjść z nich nie z samą wiedzą, ale z konkretnymi umiejętnościami pracy z komunikacją i argumentacją. Czy jest to możliwe w 6, czy 8 godzin? Jak najbardziej. Możliwe jest również zastosowanie tej innowacji w pracy w ramach własnej organizacji. Tłumaczymy, jak wygląda tu „mapa drogowa” oraz jak ją dostosować do własnych warunków – informują twórcy COLLEGE METHOD.
Źródło: Projekt Multinewsroom