Współpraca administracji publicznej z trzecim sektorem w danych statystycznych
Departament Pożytku Publicznego Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej opracował ankiety dotyczące współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych w świetle ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Ropoczęła się realizacja działań związanych z opracowaniem przez Ministerstwo Gospodarki, Pracy
i Polityki Społecznej sprawozdania z wdrażania zapisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873).
W tym celu Departament Pożytku Publicznego MGPiPS opracował ankiety, w oparciu o które zbierane
będą informacje dot.yczące współpracy organów administracji publicznej z orgnizacjami
pozarządowymi. Forma tej współpracy wynika z ustawy, która nakłada na sektor publiczny obowiązek
współdziałania z organizacjami trzeciego sektora w procesie realizacji zadań publicznych
określonych w ustawie.
Za rozpowszechnianie ankiet w gminach i gromadzenie informacji odpowiedzialne są Starostwa, które
po zakończonej ankietyzacji opracują zestawienia zbiorcze i prześlą je do Urzędów
Marszałkowskich.
W Województwie Warmińsko-Mazurskim koordynatorem prac związanych ze zbieraniem danych dot. przedmiotowej współpracy jest Zbigniew Zawadzki z Departamentu Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.
Zgodnie z art. 52 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Rada Ministrów ma
obowiązek przedstawić Sejmowi i Senatowi RP sprawozdanie z działania ustawy (od dnia jej wejścia w
życie do 31 grudnia 2004) w terminie do dnia 30 czerwca 2005.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego